Quote from Elias Engqvist on 13 November 2008, 22:20He
He
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 07:34Och jag skulle väga 62 istället för nuvarande 56. Nope - då skulle jag ha volanger!
Och jag skulle väga 62 istället för nuvarande 56. Nope - då skulle jag ha volanger!
Quote from Catharina Brattlin on 14 November 2008, 07:55Är också glad över att formeln inte stämmer. 48 kg är inte mycket att hänga i granen.
Fia-Lotta, då är ju Du lång! Det uppfattade inte jag när vi träffades på Stockholm Halvmarathon. 🙂
Är också glad över att formeln inte stämmer. 48 kg är inte mycket att hänga i granen.
Fia-Lotta, då är ju Du lång! Det uppfattade inte jag när vi träffades på Stockholm Halvmarathon. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 09:33Peter, den formeln har jag aldrig sett.
Istället har jag hört att normalvikten för kvinnor är längden-110 och för män längden-100
Peter, den formeln har jag aldrig sett.
Istället har jag hört att normalvikten för kvinnor är längden-110 och för män längden-100
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 09:36Stämmer ju för Christer då, men jag skulle då ha 84 kg som normalvikt? No way! Jag väger 79 nu och har fortfarande "buffert" runt magen.
Stämmer ju för Christer då, men jag skulle då ha 84 kg som normalvikt? No way! Jag väger 79 nu och har fortfarande "buffert" runt magen.
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 09:39in på gymmet din sparris? 😉
in på gymmet din sparris? 😉
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 09:45Kanske det ja. När jag tränade jujutsu en gång i forntiden så vägde jag lika mycket som nu och då var det ju mukkler.
Kanske det ja. När jag tränade jujutsu en gång i forntiden så vägde jag lika mycket som nu och då var det ju mukkler.
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 11:01Sylvia: Jag upplevde samma sak - alltså som om du och jag är ungefär lika långa. Men jag är alltså 162 cm.
Sylvia: Jag upplevde samma sak - alltså som om du och jag är ungefär lika långa. Men jag är alltså 162 cm.
Quote from Catharina Brattlin on 14 November 2008, 11:34Fia-Lotta; och jag är 160 cm kort. 🙂
Varför jag undrade var att jag snabbt räknade ut i huvudet (enligt Peters "formel att normalvikten var längden i cm minus 100 minus 12) att Du skulle vara 174 cm lång till vikten 62 kg, som Du skrev.
Och jag tyck
Fia-Lotta; och jag är 160 cm kort. 🙂
Varför jag undrade var att jag snabbt räknade ut i huvudet (enligt Peters "formel att normalvikten var längden i cm minus 100 minus 12) att Du skulle vara 174 cm lång till vikten 62 kg, som Du skrev.
Och jag tyck
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 13:51Sylvia du är ju inte så dålig på matte iaf... det var nog Fia-Lotta som missade sista delen av Peters formel...?
Sylvia du är ju inte så dålig på matte iaf... det var nog Fia-Lotta som missade sista delen av Peters formel...?