Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 16:18Kul att se fler som ligger på mer än 90% av maxpuls under halvmaror!
Kul att se fler som ligger på mer än 90% av maxpuls under halvmaror!
Quote from Catharina Brattlin on 12 November 2008, 17:00Tack Solveig för feedback! 🙂
Jo, jag upplevde loppet som helt ok att springa hela tiden, trots den höga pulsen. Var iofs trött när jag kom i mål, främst i benen, men även mentalt.
Om jag då ska ta Dina siffror, att det är fullt möjligt att ligga på 90
Tack Solveig för feedback! 🙂
Jo, jag upplevde loppet som helt ok att springa hela tiden, trots den höga pulsen. Var iofs trött när jag kom i mål, främst i benen, men även mentalt.
Om jag då ska ta Dina siffror, att det är fullt möjligt att ligga på 90
Quote from Lars Breström on 13 November 2008, 09:48Jag brukar hamna på en snittpuls på 184 på halvmaran och liknande distanser.
Har en framtestad maxpuls på 200 (beräknad maxpuls 187, tänk vad det kan skilja) vilken betyder 92% av max i 1h49min.
Precis som Solveig hade jag inte kunnat springa så många sek
Jag brukar hamna på en snittpuls på 184 på halvmaran och liknande distanser.
Har en framtestad maxpuls på 200 (beräknad maxpuls 187, tänk vad det kan skilja) vilken betyder 92% av max i 1h49min.
Precis som Solveig hade jag inte kunnat springa så många sek
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 11:00Hej Sylvia.
"Igår, när jag sprang Bromölla Halvmarathon, snittade jag 180 i puls. Kändes riktigt bra hela vägen, och i spurten in mot mål nådde jag 191, vilket är tre slag högre än jag nånsin har uppnått ens under intervallerna."
Ja vilka slutsatser k
Hej Sylvia.
"Igår, när jag sprang Bromölla Halvmarathon, snittade jag 180 i puls. Kändes riktigt bra hela vägen, och i spurten in mot mål nådde jag 191, vilket är tre slag högre än jag nånsin har uppnått ens under intervallerna."
Ja vilka slutsatser k
Quote from Catharina Brattlin on 13 November 2008, 16:47Tack P. för Din tankar!
Ang intervallerna; jo, min tanke har också nu varit att jag nog borde kunna pressa mig lite till, när jag, trots långvarig ansträngning ändå klarar att bräcka tidigare pulsmax. Antar att det, som David säger, sitter i huvudet. I k
Tack P. för Din tankar!
Ang intervallerna; jo, min tanke har också nu varit att jag nog borde kunna pressa mig lite till, när jag, trots långvarig ansträngning ändå klarar att bräcka tidigare pulsmax. Antar att det, som David säger, sitter i huvudet. I k
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 18:03Detta är min första inlägg i någon diskution och förhoppningsvis inte sista.
Maxplus kan beräkna enligt följande:
M: 220 - ålder
K: 226 - ålder
I din fall, Sylvia är din maxplus 188 allså 3 slag längre än vad du hade under Bromölla Halvmarathon.
80% av ma
Detta är min första inlägg i någon diskution och förhoppningsvis inte sista.
Maxplus kan beräkna enligt följande:
M: 220 - ålder
K: 226 - ålder
I din fall, Sylvia är din maxplus 188 allså 3 slag längre än vad du hade under Bromölla Halvmarathon.
80% av ma
Quote from Catharina Brattlin on 13 November 2008, 18:06Tack Pascal! Det där vet jag. Och jag vet också att det inte stämmer på mig.
Undrar dock vad Du ville visa mig? 🙂
Tack Pascal! Det där vet jag. Och jag vet också att det inte stämmer på mig.
Undrar dock vad Du ville visa mig? 🙂
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 18:06En smakstart! Välkommen!
En smakstart! Välkommen!
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 18:18Pascal.
Maxpulsen är den _maximala_ puls man kan uppnå. Sylvia kan alltså inte ha en maxpuls på 188 eftersom hon har mätt värden högre än så.
Formlerna fungerar inte.
Jag rekommenderar att du börjar med en sökning i forumet på maxpuls och så läser du
Pascal.
Maxpulsen är den _maximala_ puls man kan uppnå. Sylvia kan alltså inte ha en maxpuls på 188 eftersom hon har mätt värden högre än så.
Formlerna fungerar inte.
Jag rekommenderar att du börjar med en sökning i forumet på maxpuls och så läser du
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 18:19Jag citerar "jag är så abnormt dålig i matte" och på länken finns en "pulskalkylator" där du kan beräkna dina puls intervall, så behöver du inte skrämmas längre. 🙂
Jag citerar "jag är så abnormt dålig i matte" och på länken finns en "pulskalkylator" där du kan beräkna dina puls intervall, så behöver du inte skrämmas längre. 🙂