Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 18:33Jack Twist:
Formeln är bara en formel eller hur! Bästa sätt att kolla sin maxplus är att testa själv genom att springa järnet och kolla på sin plusklocka just innan man kollapsa eller gå till en test klinik och göra ett riktig prov.
Enligt formeln bord
Jack Twist:
Formeln är bara en formel eller hur! Bästa sätt att kolla sin maxplus är att testa själv genom att springa järnet och kolla på sin plusklocka just innan man kollapsa eller gå till en test klinik och göra ett riktig prov.
Enligt formeln bord
Quote from Catharina Brattlin on 13 November 2008, 18:49Tack för omtanken, Pascal. Jag har redan fått svar på mina funderingar, så nu ska jag inte skämmas längre för mina dåliga mattekunskaper. 🙂
EDIT: Pascal, jag roade mig med att räkna ut mina pulsspann i den kalkylatorn Du länkade till (har det lugnt på
Tack för omtanken, Pascal. Jag har redan fått svar på mina funderingar, så nu ska jag inte skämmas längre för mina dåliga mattekunskaper. 🙂
EDIT: Pascal, jag roade mig med att räkna ut mina pulsspann i den kalkylatorn Du länkade till (har det lugnt på
Quote from ellen olsson on 13 November 2008, 19:06Hur har ni det med era kontakter med riksdagsledamöter och folk i regeringen? Jag skulle vilja förbjuda de där j-a formlerna...
Hur har ni det med era kontakter med riksdagsledamöter och folk i regeringen? Jag skulle vilja förbjuda de där j-a formlerna...
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 19:25😀 😀 😀 Kan inte mer än instämma med David, vilken smakstart!
Det kanske är lite svårt för en ny funbeatare att förstå varför det är så roligt, men för oss som har tragglat oss igenom femtielva maxpulstrådar är det stor humor.
😀 😀 😀 Kan inte mer än instämma med David, vilken smakstart!
Det kanske är lite svårt för en ny funbeatare att förstå varför det är så roligt, men för oss som har tragglat oss igenom femtielva maxpulstrådar är det stor humor.
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 20:17Just dom där formlerna är OK för att få ett syftvärde men absolut ingen exakt vetenskap, det tror jag alla här är överens om.
Ett par andra jävligt oexakta minnesregler jag använder är...
Din längd minus 1 meter minus 12 är din normalvikt.
En bilmotor ger
Just dom där formlerna är OK för att få ett syftvärde men absolut ingen exakt vetenskap, det tror jag alla här är överens om.
Ett par andra jävligt oexakta minnesregler jag använder är...
Din längd minus 1 meter minus 12 är din normalvikt.
En bilmotor ger
Quote from Elias Engqvist on 13 November 2008, 20:20Min (normal-)vikt är längden -100 (I centimeter) Precis faktiskt.
Min (normal-)vikt är längden -100 (I centimeter) Precis faktiskt.
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 20:34Nä... det stämmer inte då är jag 3cm för kort... 😉
Nä... det stämmer inte då är jag 3cm för kort... 😉
Quote from Fredric Lagerström on 13 November 2008, 20:42En formel som arkeologerna använder är att lårbenet motsvarar 27,5 % av
totallängden. Ren kuriosa.
En formel som arkeologerna använder är att lårbenet motsvarar 27,5 % av
totallängden. Ren kuriosa.
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 21:56peter peter peter....
påstår du att min vikt skulle vara (bör vara)
56 kg?skulle inte vara mycket sessa kvar då!
PANG!
peter peter peter....
påstår du att min vikt skulle vara (bör vara)
56 kg?
skulle inte vara mycket sessa kvar då!
PANG!
Quote from Elias Engqvist on 13 November 2008, 22:00Vad var det som smällde?
Vad var det som smällde?