Quote from ellen olsson on 10 November 2008, 17:09När du kör dina VO2Max-intervaller så bör du nog komma upp i sisådär 190, kanske mer, på slutet av intervallerna.
När du kör dina VO2Max-intervaller så bör du nog komma upp i sisådär 190, kanske mer, på slutet av intervallerna.
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 17:44Kanske ett besök hos närmaste fystestcenter? Ring närmaste fotbollsklubb/hockeyklubb/cykelklubb et al och fråga var de gör sina fystester någonstans. Då får du "svart på vitt".
Kanske ett besök hos närmaste fystestcenter? Ring närmaste fotbollsklubb/hockeyklubb/cykelklubb et al och fråga var de gör sina fystester någonstans. Då får du "svart på vitt".
Quote from Fredric Lagerström on 10 November 2008, 20:08Sylvia, Jag bara tyckte att det var en högpuls att ligga med i två timmar.
Har ej vidare koll på min egen puls men tycker att det det blir jobbigt vid
ca 170 på motionscykel. Motionscykel är å andra sidan vääääldigt tråkigt.
Pulsen är ju som alla säger in
Sylvia, Jag bara tyckte att det var en högpuls att ligga med i två timmar.
Har ej vidare koll på min egen puls men tycker att det det blir jobbigt vid
ca 170 på motionscykel. Motionscykel är å andra sidan vääääldigt tråkigt.
Pulsen är ju som alla säger in
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 21:19Mikael Q: Koldioxidbrist? Berätta mera - det visste jag inte att man kan få! Jag trodde absolut det var syrebrist. 🙂
Mikael Q: Koldioxidbrist? Berätta mera - det visste jag inte att man kan få! Jag trodde absolut det var syrebrist. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 10 November 2008, 21:22Hurtbullan: Du kanske körde CO2max-intervaller?
Hurtbullan: Du kanske körde CO2max-intervaller?
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 21:25😀
😀
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 22:03Fia-Lotta; andas (ventilerar) du för kraftigt, sjunker CO2-halten i blodet för lågt, varpå pH stiger och nervcellernas natrium/kalium-pump fungerar mindre bra, varpå myrkrypningar, domningar, kramper och tunnelseende så typiskt för hyperventilation inträf
Fia-Lotta; andas (ventilerar) du för kraftigt, sjunker CO2-halten i blodet för lågt, varpå pH stiger och nervcellernas natrium/kalium-pump fungerar mindre bra, varpå myrkrypningar, domningar, kramper och tunnelseende så typiskt för hyperventilation inträf
Quote from Catharina Brattlin on 10 November 2008, 22:04Aadu, jag tycker också det, och därför undrade jag lite runt omkring det här med maxpulser hit o dit. Har förstått att jag har högre maxpuls än 191 iaf. Och så länge jag inte vet den korrekta, testade maxpulsen, kör jag på den+några slag extra när jag ska
Aadu, jag tycker också det, och därför undrade jag lite runt omkring det här med maxpulser hit o dit. Har förstått att jag har högre maxpuls än 191 iaf. Och så länge jag inte vet den korrekta, testade maxpulsen, kör jag på den+några slag extra när jag ska
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 22:07>Hyperventilation är en förhöjd andning som leder till en koldioxidhalt i blodet under normalnivån. Hyperventilationen kan bestå av såväl djupa som snabba andetag. Den leder till förhöjt pH i blodet, vilket benämns respiratorisk alkalos.
Snabb andning, e
>Hyperventilation är en förhöjd andning som leder till en koldioxidhalt i blodet under normalnivån. Hyperventilationen kan bestå av såväl djupa som snabba andetag. Den leder till förhöjt pH i blodet, vilket benämns respiratorisk alkalos.
Snabb andning, e
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 07:40Ja, det är ju lite svårt att låta bli att andas fort när man springer fort och behöver syre. Jag undrar också om man verkligen kan få koldioxidbrist när man springer korta intervaller - i mitt fall under 2 minuter/intervall.
Men det är möjligt - hur som
Ja, det är ju lite svårt att låta bli att andas fort när man springer fort och behöver syre. Jag undrar också om man verkligen kan få koldioxidbrist när man springer korta intervaller - i mitt fall under 2 minuter/intervall.
Men det är möjligt - hur som