Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 08:58Jo, det går alldeles utmärkt att hyperventilera i samband med fysisk ansträngning. Du säger att det går över efter några djupa andetag, vilket också är väldigt typiskt. Oftast uppkommer hyperventilation för att andningen är för ytlig och därmed snabb, dvs
Jo, det går alldeles utmärkt att hyperventilera i samband med fysisk ansträngning. Du säger att det går över efter några djupa andetag, vilket också är väldigt typiskt. Oftast uppkommer hyperventilation för att andningen är för ytlig och därmed snabb, dvs
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 09:44Svårt att springa, cykla eller att förflytta sig fort i en konditionsidrott om du hela tiden står och bäfftar i en papperspåse.
Svårt att springa, cykla eller att förflytta sig fort i en konditionsidrott om du hela tiden står och bäfftar i en papperspåse.
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 19:53"bäfftar i en papperspåse"? Jag skrattar fortfarande 😀
Jag tycker det är så roligt att läsa diskussionerna här på Funbeat när det är högt i tak (t+)
Och så lärorika sedan!
Fridens
"bäfftar i en papperspåse"? Jag skrattar fortfarande 😀
Jag tycker det är så roligt att läsa diskussionerna här på Funbeat när det är högt i tak (t+)
Och så lärorika sedan!
Fridens
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 19:59> Oftast uppkommer hyperventilation för att andningen är för ytlig och därmed snabb, dvs mer flämtande än andning. En lugnare och djupare andning häver det då.
Är det därför "alla" (dvs åtminstone de jag pratat med) rekommenderar att man ska andas in på
> Oftast uppkommer hyperventilation för att andningen är för ytlig och därmed snabb, dvs mer flämtande än andning. En lugnare och djupare andning häver det då.
Är det därför "alla" (dvs åtminstone de jag pratat med) rekommenderar att man ska andas in på
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:10Bäffta = skånska
Bäffta = skånska
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:17Låt nu Låglandssamerna ha lite problem med svenska språket.
Låt nu Låglandssamerna ha lite problem med svenska språket.
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:23Jag andas in på 2 och ut på 3 när jag springer lugnare. Det är inget jag tänker på och reglerar medvetet - det bara blir så om kroppen får välja själv. Hur många steg jag tar innan jag andas är inte det jag är fokuserad på när pulsen tangerar max och jag
Jag andas in på 2 och ut på 3 när jag springer lugnare. Det är inget jag tänker på och reglerar medvetet - det bara blir så om kroppen får välja själv. Hur många steg jag tar innan jag andas är inte det jag är fokuserad på när pulsen tangerar max och jag
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:27Jag tänkte på det eftersom enda gången jag egentligen bryr mig om hur jag andas är just intervallerna, annars orkar jag inte. Men det behöver ju inte vara ditt problem för det, det var bara en tanke.
Och maxpuls är ju... ja max...så högre komer du ju int
Jag tänkte på det eftersom enda gången jag egentligen bryr mig om hur jag andas är just intervallerna, annars orkar jag inte. Men det behöver ju inte vara ditt problem för det, det var bara en tanke.
Och maxpuls är ju... ja max...så högre komer du ju int
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:30"står och skånskar i en papperspåse"???
"står och skånskar i en papperspåse"???
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:30Jag ska absolut prova. Imorgon är det dags för sådan springning. 🙂
Fast jag är ytterst tveksam, för mej handlar slutet av maxningsintervallerna om att jag står och hänger och frustar och flämtar som en blåsbälg när jag gått i mål.
Jag ska absolut prova. Imorgon är det dags för sådan springning. 🙂
Fast jag är ytterst tveksam, för mej handlar slutet av maxningsintervallerna om att jag står och hänger och frustar och flämtar som en blåsbälg när jag gått i mål.