Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJobbigt springa åt fel håll
You need to log in to create posts and topics.

Vidingssjöfemman är medurs, och jag har åkt några varv skidor på den också, tror att det delvis är terrängen som styr vilket? En del backar vill man inte klättra i.

Magnus: Vad gäller skidspår så är mina erfarenheter av rätt många skidspår att det inte går att säga något entydigt. 🙂
Skillnaden lär inte vara större än 20 procentenheter.

Jag kom precis på att det andra skidspåret jag åkte i vintras var åt andra hållet. Jag tar tillbaka allt jag tidigare sagt, och hävdar tvärtom!

Spåren i Ensta, Täby, är moturs och eftersom det är mina uppväxtsspår så anser jag att moturs är korrekt riktning. Vilket också förstärktes när jag flyttade till Solna och började frekventera Ursvik i Sumpan. Runt sjöarna i Solna-Sbg springer man också mo

I Lill-Jansskogen är första spåret (närmast ÖIP) motsols, nästa spår (på andra sidan bilvägen) är medsols, fast där möter jag ofta människor som springer åt "fel" håll. Det finns ett tredje spår som är sammanbundet men det vet jag inget om eftersom jag br

@Anders: Hehe, nej nån storstad är det då rakt inte, men tydligen är 75 000 tillräckligt stort för att folk (tjejer) ska va rädda för att springa utomhus själva, har jag märkt. Tråkigt men sant.

@LingLing, dumdristig ska man absoult inte va, och känner

Jo, många är rädda i onödan; jag får stundtals höra att jag är lite tokig/modig som är ute och springer ensam när det är mörkt eller på "konstiga" tider.

Och ju fler som är ute och springer eller går, desto tryggare blir det.