Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Snart är det dags... min första mara och jag håller tummarna för att knät håller! Lycka till alla!

Vilken fin dag vi fick.
Bra arrangemang, stort tack till alla funktionärer.

Resultatet?
Alla backarna sög verkligen musten ur benen,
på slutet var nedför jobbigare än uppför.
Så det vart långt ifrån något PB, men jag är nöjd ändå.

Fyra veckor vila innan loppet gjorde ju susen - dvs benhinnorna kändes inte av alls! Men å andra sidan innebar det ju att jag inte var tränad för distansen... Fick kliva av efter 30 km då jag kämpat en mil med mer och mer kramp i vaderna. Tråkigt.
Vid vän

Tråkigt där Hans.

Men annars en toppentävling. Vilken inramning med folkfest och fantastiska funktionärer utmed hela banan.

Jag har ju försökt att varna för att det här är en krävande bana. Träffade på några som gått in i väggen men lyckligtvis desto fl

Såg på hemsidan att det bara var 7904 pers som startade i maran. Det var ju ca 10500 anmälda så stort bortfall blev det!

Första gången jag sprang mara och fy vad tungt. Jag märkte vid starten att jag glömt ta på mig benen på morgon och istället satt dit

Grattis David! Precis som det står på loppets hemsida så är alla som kom till start och fullföljde vinnare. Raden "Jubileumsmarathon 2012" i löpar-CV:t kommer alltid att finnas där.

Vilken härlig tillställning, jag trodde aldrig jag skulle sluta le av gläde över att få vara med om en så pampig tillställning.

Om jag inte var Stadionkramare innan så det räckte...(L)

Mikael, hur får du det till 770m?
Jag fick det till 456m på 42,2 (garmin med korrigering utifrån platsdata)

Vilken dag! Känslan innan start när man tågade in på Stadion under publikens jubel var obetalbar. Om 100 år då...

Stadion var pampig.
Aldrig sett en så kuperad marathon bana...
Magen rasade vid 14km men slog pers med 25min ändå.
Nu är klockan 0230 och mina knän gör så ont att jag inte kan sova.
Kul tillställning! Grattis alla som sprang!