Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I Helsingborg är det vanligt att vinden är åt Norr och Söder samtidigt! Det är en underlig känsla. Cyklade norrut på Kullagatan i motvind, passerade Hälsovägen för att fortsätta på Pålsgatan i medvind trots att jag cykla norrut.

Inlines valde jag alltid

Ja, kan man välja så tar man ju motvinden först.
Mkt märkligt det där med vinden i Helsingborg.

Mikael undrar: "Fler som uppfattar motvid vid cykling som mycket värre än vid löpning?"

Oja, det är mycket värre! Om det är motvind när jag springer så känns det som en befrielse att komma i lä /när vinden vänder och plötsligt orkar man mer, medans jag ä

Luftmotståndet är proportionellt mot kvadraten på hastigheten och eftersom man cyklar betydligt snabbare än man springer så blir effekten av motvind mycket värre vid cykling.

Dessutom är medvind ibland just medvind för löpare, medan den oftast egentligen bara är reducerad motvind för cyklister.

Jobb /plugg är mina två stående "ursäkter " =(

...hmmm nej ... lite feber kanske, varit förkyld i veckan. Hade lite feber igår när jag stack och träna och den var borta när jag kom hem.

Men en massa dåliga ursäkter för att träna när jag skulle vila 😀

Den luckan satt perfekt idag!
... vi har gråkallt vinterväder med isande bitande vindar ...
Hade planerat en långpass och tänkte inte komma mig ut på grund av vädret, men då jag öppnade dagens lucka så tänkte jag: "Här ska det inte finnas några dåliga ur

Helt rätt Yvonne (t+)

Jäklar Yvonne!! Snyggt! *impad och dåligt samvete på en gång*