Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För tillfället så snurrar jag runt med 9 par skor, så inte är det för att dom tar slut jag köper nya.

Jag kan alltid hitta skäl att köpa nya skor - men jag kan alltid hitta skäl att låta bli också ...

Det brukar kunna gå en månad eller två mellan varje skoinköp. 🙂

Jag köper inte nya förrän de gamla rasar ihop fullständigt. Dels för att det inte finns nåt tråkigare att köpa än skor (och VEM är det som har bestämt att just DAMjoggingskor ska vara FULA och LJUSA och ha VIDRIGA färger?!? :@ ) och sen så brukar skorna k

Hm, påminner mig om min snart desperata inköpslista, jag _måste_ köpa nya walkingskor och vinterkänr, jag går i mina asfaltskor för jämnan just nu, och de är lite tunna för vinterbruk, utom i sulan.

Petteri.

På 80-talet tålde skorna 600 mil.
Hade ett och samma par New Balance 1300 på 72 marathonlopp.
Bland annat.

K-G: Så om min teori om att skorna slets snabbare förr stämmer, bör dina skor klara tusentals mil nu.

I annat fall måste jag nog trots starka tvivel erkänna att skor nog slits hårdare om de används 😉

Nix Petteri.

Det kanske varit så att kvaliteten gått upp och ner.

Testade dock andra skor också:
Brooks nästan lika hållbara,
Saucony, lite ömtåligare, men väldigt löpglada ( Corageous 1 var kanon )

Asics + Reebok = rena skräpet.
Där kunde man tala om

Jag tillhör nog också dem som inte tycker det är roligt att köpa skor.
Gör det bara två gånger per år men å andra sidan blir det två eller tre par åt gången. 🙂

Skor kanske är tråkigt att köpa - jag vet inte jag har slutat med det. Däremot löparskor är ju jättekul att köpa jag avstår ibland bara för att inte framstå som larvig - min fru undrar om jag verkligen behöver 8 par skor att springa med. Jag har ju bara e