Quote from Donald Isaksson on 20 August 2008, 15:12Det här va intressant,
jag köpte en Polar RS800 i maj och sedan dess har jag loggat mina kadensvärden.
Jag har dock mest tränat lågpuls under sommaren och då har jag precis som Anders S problem att hålla en hög kadens under distans och lånpass.
Jag lig
Det här va intressant,
jag köpte en Polar RS800 i maj och sedan dess har jag loggat mina kadensvärden.
Jag har dock mest tränat lågpuls under sommaren och då har jag precis som Anders S problem att hålla en hög kadens under distans och lånpass.
Jag lig
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 15:16Hej Tomas.
Som det står på den sida som Christer hänvisade till. Så är det avhängt på hur lång man är och i vilket tempo man springer
Jag har väl lite tur där som är ca 1.70 och körde i 5 tempo och ska då ligga i ca 90, vilket jag gör. Och det passar br
Hej Tomas.
Som det står på den sida som Christer hänvisade till. Så är det avhängt på hur lång man är och i vilket tempo man springer
Jag har väl lite tur där som är ca 1.70 och körde i 5 tempo och ska då ligga i ca 90, vilket jag gör. Och det passar br
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 15:27hur räknar ni kadens? Är det två steg eller ett?
Alltså höger-fot-i-vänster-fot-i = ett eller är det lika med två?Det här påminner mig om ett gammalt problem med stegräknare nämligen, om den mäter en svängning med benet = två fotisättningar eller vad?
hur räknar ni kadens? Är det två steg eller ett?
Alltså höger-fot-i-vänster-fot-i = ett eller är det lika med två?
Det här påminner mig om ett gammalt problem med stegräknare nämligen, om den mäter en svängning med benet = två fotisättningar eller vad?
Quote from Elias Engqvist on 20 August 2008, 15:302 fotisättningar
Så 80 i kadens är 160 fotisättningar per minut
2 fotisättningar
Så 80 i kadens är 160 fotisättningar per minut
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 15:34OK, då kommer nästa: Kör ni samma kadens på asfalt och i terrängspår?
OK, då kommer nästa: Kör ni samma kadens på asfalt och i terrängspår?
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 15:47Lingling, samma kadens oavsett underlag, samma kadens oavsett hastighet. AMEN.
Lingling, samma kadens oavsett underlag, samma kadens oavsett hastighet. AMEN.
Quote from Jonny Persson on 20 August 2008, 15:48Det skriver jag under på Fredrika!
Det skriver jag under på Fredrika!
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 15:51..för övrigt skrev jag om detta för ett par månader sedan: http://gullfot.blogspot.com/2008/06/bilden-och-verkligheten.html
I den efterföljande diskussionen (i kommentarerna) framkommer mycket intressant fakta från flera olika duktiga löpare.
..för övrigt skrev jag om detta för ett par månader sedan: http://gullfot.blogspot.com/2008/06/bilden-och-verkligheten.html
I den efterföljande diskussionen (i kommentarerna) framkommer mycket intressant fakta från flera olika duktiga löpare.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 15:52Hej Lingling Ling.
"Kör ni samma kadens på asfalt och i terrängspår?"
Nej det gör jag inte.
Vänligen
P.
Hej Lingling Ling.
"Kör ni samma kadens på asfalt och i terrängspår?"
Nej det gör jag inte.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 16:14Jag är 187 cm lång och har svårt att komma över 85 i kadens, utan för stor ansträngning. Jag tänker att ett ordentligt benlyft (ordentlig böj på benet alltså) gör benet till en kortare pendel som naturligare svänger snabbare. Jag har som mål att komma upp
Jag är 187 cm lång och har svårt att komma över 85 i kadens, utan för stor ansträngning. Jag tänker att ett ordentligt benlyft (ordentlig böj på benet alltså) gör benet till en kortare pendel som naturligare svänger snabbare. Jag har som mål att komma upp