Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 00:53Daniel: då är du precis lika lång som min karl, inspirerad av Lasse Virén på youtube så har han jobbat upp sig till typ 95-100 nu den token...
Daniel: då är du precis lika lång som min karl, inspirerad av Lasse Virén på youtube så har han jobbat upp sig till typ 95-100 nu den token...
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 08:02En ny runda i NJ idag, laborerade lite med längden på löpsteget men känner att jag inte kan öka kadensen så mycket innan det börjar gå så fort att jag kroknar på ett par minuter. Underlaget var inte så optimalt för den typen av experimenterande (halvgrovt
En ny runda i NJ idag, laborerade lite med längden på löpsteget men känner att jag inte kan öka kadensen så mycket innan det börjar gå så fort att jag kroknar på ett par minuter. Underlaget var inte så optimalt för den typen av experimenterande (halvgrovt
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 08:57Thomas, tanken är att du ska dra ner på steglängden också...
Thomas, tanken är att du ska dra ner på steglängden också...
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 11:28Jag testade också att öka stegfrekvensen när jag sprang idag och kom upp till ett snitt på 89,4.
Men fastän jag försökte hålla igen steglängden så ökade jag visst den också 😉
Nåja, ett nytt pers för just denna rundan blev det ju så vad gör det då att ste
Jag testade också att öka stegfrekvensen när jag sprang idag och kom upp till ett snitt på 89,4.
Men fastän jag försökte hålla igen steglängden så ökade jag visst den också 😉
Nåja, ett nytt pers för just denna rundan blev det ju så vad gör det då att ste
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 13:19Tack för tips Fredrika. Lasse och din karl blir mina förebilder framöver.
Tack för tips Fredrika. Lasse och din karl blir mina förebilder framöver.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 13:24Peter: Jo jag förstod det men det är liksom det som jag tyckte var svårt. Övning ger färdighet så jag ska kämpa vidare.
Peter: Jo jag förstod det men det är liksom det som jag tyckte var svårt. Övning ger färdighet så jag ska kämpa vidare.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 14:06I grunden håller jag med om att de flesta motionärer (inkl. jag själv) har för låg frekvens. Men jag tycker inte att man ska följa Peters tips som löd "Att luta sej en smula framåt ger automatiskt kortare steg. Tänk uppförsbacke. Fäst blicken två meter fr
I grunden håller jag med om att de flesta motionärer (inkl. jag själv) har för låg frekvens. Men jag tycker inte att man ska följa Peters tips som löd "Att luta sej en smula framåt ger automatiskt kortare steg. Tänk uppförsbacke. Fäst blicken två meter fr
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 14:47Mattias, i mitt fall så funkade det där med "framåtlutet" bra förra året, det var bra för att få upp kadensen och jag vet att det gav i alla fall mej jämnare löpsteg och en massa sparad energi vid varje löptillfälle.
Nu i år har jag "lyft blicken" och bör
Mattias, i mitt fall så funkade det där med "framåtlutet" bra förra året, det var bra för att få upp kadensen och jag vet att det gav i alla fall mej jämnare löpsteg och en massa sparad energi vid varje löptillfälle.
Nu i år har jag "lyft blicken" och bör
Quote from Elias Engqvist on 21 August 2008, 15:57Om du har hög kadens så kan du sen öka hastigheten genom att ta längre steg!
Om du har hög kadens så kan du sen öka hastigheten genom att ta längre steg!
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 16:07Och om du har hög kadens och långa steg så kan du få ner tiderna genom att springa kortare lopp! 😀
Och om du har hög kadens och långa steg så kan du få ner tiderna genom att springa kortare lopp! 😀