Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 17:07Jag skulle säga att det är bättre att springa på 39.58 än 40.01 även om den senare har högre frekvens. Ur skadesynpunkt så är självklart fler och mindre stötar bättre än få och stora. Fast hellre avslappnad och stora kliv än spänd och små kliv...
Att Mac
Jag skulle säga att det är bättre att springa på 39.58 än 40.01 även om den senare har högre frekvens. Ur skadesynpunkt så är självklart fler och mindre stötar bättre än få och stora. Fast hellre avslappnad och stora kliv än spänd och små kliv...
Att Mac
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 19:08Att luta sej en smula framåt ger automatiskt kortare steg. Tänk uppförsbacke. Fäst blicken två meter framför fötterna.
Att luta sej en smula framåt ger automatiskt kortare steg. Tänk uppförsbacke. Fäst blicken två meter framför fötterna.
Quote from Jonny Persson on 20 August 2008, 19:11Obanad terräng är en annan femma. Där blir ju steglängden lite mer anpassad efter underlaget och terrängen, så det reserverar jag mig för. Nu blir jag nästan tvungen att nypa din tid på extremen Mattias. 😀
Obanad terräng är en annan femma. Där blir ju steglängden lite mer anpassad efter underlaget och terrängen, så det reserverar jag mig för. Nu blir jag nästan tvungen att nypa din tid på extremen Mattias. 😀
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 19:14Ja, precis som Marcus sa. När jag bytte löpstil till kortare "tjejsteg" så blev det plötsligt väldigt mycket lättare att navigera över dom rotigaste och stenigaste partierna på Hellas terrängmil. Som att växla ner sin crosshoj från trean till tvåan ungefä
Ja, precis som Marcus sa. När jag bytte löpstil till kortare "tjejsteg" så blev det plötsligt väldigt mycket lättare att navigera över dom rotigaste och stenigaste partierna på Hellas terrängmil. Som att växla ner sin crosshoj från trean till tvåan ungefä
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 20:38*fnyser*
*fnyser*
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 20:57Observera mina fåfänga dubbelfnuttar runt den kontroversiella beskrivningen.
Observera mina fåfänga dubbelfnuttar runt den kontroversiella beskrivningen.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 21:44Hej AT.
Det var i allafall inte några mesiga XXXXX steg som Peter tog;)
Vänligen
P.
Hej AT.
Det var i allafall inte några mesiga XXXXX steg som Peter tog;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 22:11Jaja försöka duger!
För att återgå till ämnet blev jag riktigt nöjd när jag kollade min egen statistik, ligger på ett medelvärde på 88,1 så jag verkar ha hyfsad teknik iaf! Nu ska bara tempot upp också 🙂
Jag har ingen klocka som håller koll utan jag re
Jaja försöka duger!
För att återgå till ämnet blev jag riktigt nöjd när jag kollade min egen statistik, ligger på ett medelvärde på 88,1 så jag verkar ha hyfsad teknik iaf! Nu ska bara tempot upp också 🙂
Jag har ingen klocka som håller koll utan jag re
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 22:13"Brain Training for Runners" har en del bra tips om hur man labbar med löpsteget. Bra bok i övrigt också. Noterar själv att farten ökar med kadensen, men har dessvärre inga hårda data som stöder det.
"Brain Training for Runners" har en del bra tips om hur man labbar med löpsteget. Bra bok i övrigt också. Noterar själv att farten ökar med kadensen, men har dessvärre inga hårda data som stöder det.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 22:17För min del blev det ingen större påverkan på farten, däremot ökade uthålligheten. Mindre energiförluster, orkade springa längre, inte lika trött när jag kom i mål.
Det är först nu i år jag börjat få upp farten. 🙂
För min del blev det ingen större påverkan på farten, däremot ökade uthålligheten. Mindre energiförluster, orkade springa längre, inte lika trött när jag kom i mål.
Det är först nu i år jag börjat få upp farten. 🙂