Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarKarlstad 6H
You need to log in to create posts and topics.

Jag är inte speciellt aktiv funbeatare när det kommer till att skriva iaf : )

Aldrig sprungit ett lopp längre än 10km och aldrig sprungit på en inomhusbana, eller någon slags bana. Men jag hoppas det kommer gå bra ändå 😀

Lars: Se till att ha ett konstant energiintag från start och ända in i mål. Till exempel dricka/äta lite var 3e Km.
Det är också bra att räkna ut tempot i förväg och hålla sig till det även om det är lätt i början.

Tack för råden, Peter, Daniel och Liselott. Har kört några 3 timmars pass (1 per vecka) Jag ska försöka träna 4-5 timmar någon gång i januari, för att "känna på" om vädret blir lite snällare

Är också anmäld, ska bli riktigt skoj med ett 6h race 🙂

....sorry. Solar i Dubai den dan....//Kjell.

Kjell: Välj ut ett litet kvarter, spring runt kvarteret i 6H, och vips så har du skapat ditt egna 6H lopp. Beskriv sedan efteråt hur folket där reagerade på detta 😛

"200 metersoval med gummiunderlag, likt tartan. Loppet har också marathonsanktion vilket innebär att samtliga löpare får ett officellt marathonresultat efter avverkade 42 195 m. Löpningen görs på fyra banor där den innersta är odoserad."

60 anmälda. 200m

Har epostat Johan Engberg IF Göta idag och frågat hur de tänkt lösa allt rent praktiskt.
Förra brevet jag skickade fick inget bra svar, håller tummarna att det här svaret blir ren fakta och att sedan detaljerna läggs ut på IF Götas hemsida.

Skrev gärna svaret du får, är intresserad av det själv!

Antar att det måste bli (minst ett) riktningsbyte? Bara att springa på asfalterad landsväg gör ju att man känner sig låghalt!