Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKläder vid regn-jogg?
You need to log in to create posts and topics.

Jackan - som har reflexer precis som du observerade - hittade jag här:
http://www.skistart.com/product/1648/Sommar/Dobsom+R-90+Jacka+Dam.html
http://www.skistart.com/product/1648/Vinter/Dobsom+R-90+Jacka+Dam.html

Har aldrig beställt därifrån däremot så j

Ja, Christer, vi gjorde visst det. 🙂

F ö kan jag inte annat än hålla med om tipset att frysa lite de första 1-2 kilometrarna. Jag börjar visserligen springa på en gång, i sakta mak, men vet att om jag INTE fryser under tiden lär jag få det jobbigt sen.

Just i dagsläget springer jag bara 2,1 km. Jag har klarat av rundan som är 5,2 km några gånger utan gå-paus, men nu har jag varit sjuk av och till i 2 veckor så i måndags när jag var ute joggde jag 2,1 km och jag hade inte orkat så värst mycket mer.

Men

Det är inte bara så att bra kläder gör att man inte blir kall eller blöt eller för svettig när det är varmt - riktiga grejer gör att det blir roligare - det går inte att komma ifrån.

Jag kanske är lite nördig - men den jobbig springrundan blir roligare

Bullen du kan ha med dig ett förstärkningsplagg för den delen av rundan du går, tunn fleecetröja eller annan långärmad extratröja som känns lam (en ulltröja är inte fel) och köra ner den i en ficka på anoraken eller vindjackan när du springer.
Eller knyta

Helene: Så nördig är inte jag så att ha funktionsmaterial gör det nog inte roligare för mig 😀

Lingling: Om jag ska ha nåt extra så vill jag nog att det plagget är ytterst,,,vill inte gärna behöva ta av mig det yttersta för att sen ta av mig ett inre lag

Vädret låter ganska likt Stockholmsvädret 99% av dagarna just nu. 🙁

Jag springer i:

- Långärmad tunnare tröja i merinoull från Salomon

- Tunnare vindjacka. Den är verklgien kanon för man kan använda den vid ett stort temperaturspann eftersom det går

Bullen: Se till att ha tighta kläder!!! Så länge kläderna smiter åt om kroppen blir det inte kallt trots att kläderna blir våta - dom värms upp direkt av din kropp. Fladdrar det däremot blir det kallt.

Håller med om alla kloka funktionskläder tips. Jag gillar inte heller att frysa så jag brukar ha en tunn mössa (i funktionsmaterial s;)) som tar av mig när det blir för varmt. Den är lätt att ha med och det är otroligt vad det hjälper med mössa! Ska ut o

Jo det är bekvämare med ngt ytterst, därav att jag började fundera på värmeväst, eller vindväst, såna man tar ovan på en vindjacka eller långärmad tröja.

Själv så tar jag sommartid ofta på mig en tunn vindjacka när jag ger mig ut som sedan åker av när ja