Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKläder vid regn-jogg?
You need to log in to create posts and topics.

bullen; det är bara som du tror - vänta tills du testat riktiga löparkläder 🙂

Mitt trick för att hålla värmen i början är vantar (syntet) och pannband, när jag sen blir för varm efter ett par kilometer reglerar jag det enkelt genom att ta av vantarna o

Pannbandet kan man dra ner så att det hänger runt halsen om man behöver vädra knoppen en stund. Bara att dra upp igen vid köldattack. 🙂

Min "basic" vinterskrud är:
I botten ett billigt microfiber underställ från ullmax.se.
Ovanpå det en Dobsom XR overall.
Skor med retex bara om det är snö/regn, annars vanliga sommarskorna, och alltid funktionsstrumpor såklart.

Beroende på köldgrad kan de

Tack alla för svar och tips. Ska flagga denna tråd nu så jag hittar den igen när det väl är dags att handla.....just nu finns inte pengarna, men jag inser samtidigt att jag kanske måste prioritera detta,,,,iallafall tröja och vindjacka.

Tipsen verkar hyfsat heltäckande. Mycket smak & formfråga. Bra grejor kostar en slant. Ett underskattat plagg är en brynja i funktionsmaterial.

Jag tränar ju kanske lite mer likt dig Bullen än vad många andra som svarat i tråden gör, men jag säger ändå samma sak - funktionskläder is da shit!

Men för de där första och avslutande kilometrarna så har jag märkt att det gör STOR skillnad att ha en tu

Verkligen Jessie. Jag har normalt bara ett par vanliga löpartights (adidas är väl de jag har nu), en tunn vindtät jacka ovanpå syntetisk tröja. Blir det kallare åker långärmade tröjan till ett s.k. superunderställ på underst. Blir det ännu kallare, men då

Jag köpte några funktionströjor för sisådär 99kr styck på Stadium. Inget avancerat och såklart inte topp-kvalitet, men mycket skönare att springa i än bomull.

Min löpargarderob just nu består av några enstaka funktions-t-shirts, tights, och ett R90-stäl

Nån som har tips på en tunn långärmad tröja som är bra som mellanlager? Funktion, ylle el mickrofiber? Märke? Idag använder jag en vanlig tight bomullströja men har förstått (efter att ha läst denna tråd) att det inte är optimalt.

Jag har en från stadium SOC, den funkar utmärkt. Den var dessutom hyggligt billig.