Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om jag verkligen pressade mig borde jag nästan hinna en extra km på den tiden, men då måste jag lämna träskorna hemma.

hehe skulle klara den å få 5 pts faktiskt =) Likaså som jag klarad KJ i sveriges som ligger på 45min på milen, iaf på min tid =) (utan packning på delvis kuperad bana)

Det var ju inte särskilt tuffa tider... Själv har jag haft just 2,4km som konditionstest under gymnasiet med 9:41, 9:05, 8:55, X, 8:13 och 8:08 som resultat under de sex terminerna. Vid första noteringen hade jag inte ens börjat med regelbunden löpträning

Undrar om inte NSMEN IPPT är dom som sitter å vänder papper samt lirar Quake IV på datorn hela dagen lång....å då är det väl jättebra att dom måste träna lite för att få behålla jobbet typ..!
Inga psykologer som jobbar med krishantering å liknande behöver

Jag skulle också kvala in i armén rent löpmässigt, även om jag kollar på tiderna för 25-åringar. Sedan ställs nog andra krav som jag skulle ha svårare för att fixa...

Här finns lite resultat att gotta sig åt från the SAFRA Singapore Bay Run & Army Half M

IPPT = Individual Physical Proficiency Test

Lite mer info här:

http://www.mindef.gov.sg/imindef/mindef_websites/topics/nsmen/admin/Individual_Physical_Proficiency_Test_IPPT.html

Hörde av en kompis som har lite militär bakgrund att den nya varianten av frivilliga lumpen i Sverige kräver att man klarar 3 km på 18 minuter. Det tror jag nästan jag fixar gående.

Egentligen kan man väl fråga sig varför militärer ska behöva springa överhuvudtaget? Det var väl bra länge sedan förmågan att kunna springa ifatt eller ifrån sina fiender hade betydelse.

Det är ganska snabb gång Tomas. 6min/km är min uppvärmningsfart vid intervaller och marafart ung. Då springer jag faktiskt! 🙂

10min/km är snabb promenadtakt för dom flesta!

Nja 8-9 min/km är väl hyfsat snabb gång. Själv skulle jag iaf inte få sparken, får väl nöja mig med det.