Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När blir man gammal nog för att förfasas över ungdomen?

Om ni tycker 28 år är tillräckligt så sätter jag igång... 3km på 18 mins när man är 19 år? Klarar inte de allra flesta det är det ganska allvarligt.

Utmaningen är att hitta på ett riktigt drygt Northug-trick att göra en meter före mållinjen. Undrar om man blir antagen till försvarsmakten om man gör upp eld, värmer lite vatten och bjuder tidtagaren på en kopp kaffe innan man masar sig i mål på 17:59.

Okej låt oss säga att en elitmotionär kan avverka de 3km på runt 10 minuter... tror det blir kärvt att göra upp eld och koka vatten på under 8 minuter

Men man kan ju ha picknick med sig. Man hinner ju enkelt bre ut en filt, hälla upp ur termos och käka e

Och rulla över mållinjen utan att resa sig. Stilpoäng. Särskilt om man lyckas med det utan att spilla kaffet.

Hej Guys,

Har ni sprungit ngn gång i Singapore?
Jag lovar er att förutsättningar där är lite annorlunda än hemma :-)...

Menar du att det är varmt - så tror jag nog att testen görs på morgonen eller kvällen. På 3km påverkas man f.ö. inte såå mycket av värmen!

Jag brukade springa på morgnarna när jag bodde där ett tag. Bra värmeträning. Skönt att kunna varva ned med några längder i poolen efter löprundan.

Ja, på morgonen brukar det bli väldigt fuktigt. Under regnsäsongen kan det blir mer än 90% luftfuktighet...Att pressa sig i de förhållande är ganska jobbigt.

Jag har sprungit i Singapore och skulle nog våga påstå att jag klarar det tuffaste av kraven utan att bli andfådd. Åker gärna dit och bevisar det om någon inte tror mig och vill sponsra på resan. (H)

Har du inte en författande namne som kan sponsra? Det är avdragsgillt.