Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:18@Pontus
Gäller det hela Kenya också?
@Pontus
Gäller det hela Kenya också?
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:28Jämför med simning?
Simmare får jag för mig ägnar hela tonåren åt att ligga och plöja i bassängen om mornarna - fast det kanske bara är en myt; och cyklister för den delen, killen i bekantskapskretsen som _cyklade_ gjorde verkligen det, jag brukade möta
Jämför med simning?
Simmare får jag för mig ägnar hela tonåren åt att ligga och plöja i bassängen om mornarna - fast det kanske bara är en myt; och cyklister för den delen, killen i bekantskapskretsen som _cyklade_ gjorde verkligen det, jag brukade möta
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:34@Erik: Att barn börjar med kortare distanser tror jag gäller i Kenya också. Sedan är ju långlöpning Kenyas nationalsport, så det är säkert sant att det har högst status där.
@Lingling: Men i simning räknas 400m som en lång tävlingsdistans. Man kan träna
@Erik: Att barn börjar med kortare distanser tror jag gäller i Kenya också. Sedan är ju långlöpning Kenyas nationalsport, så det är säkert sant att det har högst status där.
@Lingling: Men i simning räknas 400m som en lång tävlingsdistans. Man kan träna
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:39Nu tänkte jag mer på mängdträning och tid, hur många timmar i veckan springer löptränar diverse unga löpare, beroende på distans? Hur mångat immar i veckan simmar simmare, cyklar cyklister, gymnastiserar gymnaster osv, eller unga hockeyspelare? även tid u
Nu tänkte jag mer på mängdträning och tid, hur många timmar i veckan springer löptränar diverse unga löpare, beroende på distans? Hur mångat immar i veckan simmar simmare, cyklar cyklister, gymnastiserar gymnaster osv, eller unga hockeyspelare? även tid u
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:43Cyklister kör 600-700 timmar som juniorer om de vill vara med o leka.
Cyklister kör 600-700 timmar som juniorer om de vill vara med o leka.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:48Lingling, antalet timmar som är okej är rimligen beronde på vilken sorts träning man utför under dessa timmar? Löpning är inte den snällaste sporten.
Orineteringsjuniorerna (runt 16) tränar 300-400 timmar kanske? Varierar.
Lingling, antalet timmar som är okej är rimligen beronde på vilken sorts träning man utför under dessa timmar? Löpning är inte den snällaste sporten.
Orineteringsjuniorerna (runt 16) tränar 300-400 timmar kanske? Varierar.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:49Knappast per vecka? 😉 isf har de känningar på Magiministeriet ...
Så utslaget blir det ca ... ? Kan tänka mig att det skiljer lite sommar och vinter, upplägget om inte annat?
Knappast per vecka? 😉 isf har de känningar på Magiministeriet ...
Så utslaget blir det ca ... ? Kan tänka mig att det skiljer lite sommar och vinter, upplägget om inte annat?
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:56Du får väl dela med 52? 😉 Runt 7 timmar per vecka kanske?
Du får väl dela med 52? 😉 Runt 7 timmar per vecka kanske?
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 19:45Östafrikaner har ungefär samma inställning till långdistanslöpning som vi har till ishockey. Dvs att talangerna vaskas fram i 6-årsåldern. Skaderisk anser man hör till utövandet. Den allmänna uppfattningen är att man måste växa upp med sporten för att bli
Östafrikaner har ungefär samma inställning till långdistanslöpning som vi har till ishockey. Dvs att talangerna vaskas fram i 6-årsåldern. Skaderisk anser man hör till utövandet. Den allmänna uppfattningen är att man måste växa upp med sporten för att bli
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 20:51ja så är det nog, Mikael!
löpning är säkert inte farligare än nåt annat, det handlar väl bara om att stegra på vettigt sätt, för både färdigvuxna och yngre förmågor. våra kroppar är ju byggda för rörelse och att löpa måste väl vara något av det naturlig
ja så är det nog, Mikael!
löpning är säkert inte farligare än nåt annat, det handlar väl bara om att stegra på vettigt sätt, för både färdigvuxna och yngre förmågor. våra kroppar är ju byggda för rörelse och att löpa måste väl vara något av det naturlig