Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäproblem
You need to log in to create posts and topics.

Nån som känner igen sig i följande beskrivning: Går bra att spring ca 1 mil, men därefter börjar ena knäet (eller båda) kännas av lite grann. Det minskar om jag stannar och stretchar och sen springar vidare, men växer sakta sig lite starkare. Det gör aldr

Minskar smärtan bara du stannar och vilar eller måste du strecha för att den ska avta?

Den minskar direkt. Det känns således bara när jag springer. Dessutom så är det inte kvar när jag sprungit färdigt, dvs typ när jag promenerar en timme senare.

Hittade följande sida

http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm

som mycket bra beskriver problemet. Återstår att se om åtgärderna fungerar eller inte.

Jag har också detta problem både vid cykel och löpning, men framförallt löpning. Artikeln var bra, daks att börja strecha på alvar.

Mr Stelbent.

Japp, verkar helt klart som man bör stretcha ordentligt...

Har du kört mycket cykling länge? Enligt artikeln så ska ju det hjälpa många med knäproblemen. Kanske krävs nått ytterligare för dig?

Jag har fortfarande inte kommit igång med cyklingen 🙁 Är

hmm... lite undrande till den ena av de rekomenderade strechövn.. Visst rumpan kan jag strecha men den andra. Hur gör man? Verkar som tanken är utsida lår, eller? Liknar höfböjar strech rätt mycket men jag tror inte att det är den.

ja ja har kört mycket cykel. Dock är jag rätt ny på löpning, började springa igen i våras efter ett (host) längre uppehåll. Löpning är verkligen inte min grej, jag är för tung 88kg. Det ända som händer när jag springer är att jag börjar gå sönder på ena e

Undras om vikten har så mkt att göra med det hela? Jag väger 83, men jag tror inte jag kan skylla på vikten att jag får ont i knäna. Fast vem vet...

Stockholmmaran på 3.45 är ju inte fy skam. Jag har ännu inte vågat ge mig på den. Känns sådär så länge k

hade du nån info om streetchen läs hmm... inlägget ovan?