Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäproblem
You need to log in to create posts and topics.

nej tyvärr, jag har inte heller fattat vilken stretchövning som artikeln menar man ska göra.

kan detta var nåt månne

http://www.csuchico.edu/phed/atc/Projects/ITband/stretching.html

verkar iof som det kommer direkt ur 60 talet men iaf

hittade detta via

http://www.csuchico.edu/phed/atc/Projects/ITband/ITBFS.html

Klart utförlig artikel! Har dock bara skummat igenom den.

Lyckades inte utröna mer om stretchövningen.

Så vitt jag förstår beror knäproblemen ni beskriver på att ngt hamnar snett i mötet mellan femur och tibia, dvs lårbenet och ngn av de pinnar som sticker upp från foten. Hade själv smärtkänning under sluttampen 1994 års Stockholmslopp. Lösningen blev stre

Det ska tydligen vara bra att stretcha "uppe-på-baksidan" av skinkan om man vill bota löparknä. Försökte idag, men det var lite knepigt att hitta rätt plats. Jag ska försöka igen...

Stretcha skinkan är väl ett sätt att sträcka piriformis som löper diagonant från korsbenet ner mot höftleden? Som jag fattat det hela är spänningar i piriformis relaterat till stress. Muskeln krampar och symptomen liknar ischias-besvär.

Intressant att du tror att cyklingen påverkar det hela negativt, det är ju inte vad artikeln påstår. Jag hade nämligen tänkt att börja cykla för att bygga upp lite fler muskler och därmed hoppas bli av med problemen.

Jag funderar på Lidingöloppet, och d

Jag tar upp tråden med löparknä igen:

Idag var jag på Gå & Löpkliniken för att köpa nya springskor. Jag förklarade för snubben i affären hur mina knäproblem visade sig och han trodde inte alls att det var löparknä. Nu gjorde han dock ingen fullständig un

Hur gammal är du Olle? Själv är jag snart 49 och har typiskt löparknä. Inte läkarens diagnos utan min egen. Ont utsida knä, fast bara om jag springer ordentligt fort, fast det undviker jag allt som oftast.

Micky

Jag är 29.

Hur länge har du haft problem med knäna?