Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäproblem
You need to log in to create posts and topics.

Drygt 1 år har jag haft problemen dvs sedan jag började träna löpning. Problemet uppstår bara om jag tar i för mycket så jag försöker undvika det. Fast jag är dock trött när jag har tränat färdigt. Åldern tar ut sin rätt!

Vart i knät gör det ont?
Jag hade själv lite ont i knät. Gjorde rikigt ont efter ca 20 min.

Jag insåg att jag bara fick ont när jag använde ett visst par av mina skor.

Jag lät en bekant som är läkare, ta en titt. Han sa med en gång att det var en ledkap

Nu har jag "förklarat krig" mot mina knäproblem. Från och med häromdagen så stretchar jag utsidan av låret flera gånger om dagen. Förhoppningsvis så kommer det leda till att jag kan springa längre och längre utan att knäna gör sig påminnda!

Önska mig lyc

Lycka till!

Lycka till.

kanske prova antiinflamatoriska prylar. Finns nåt receptfritt som heter orudis, finns som gel. Sen finns voltaren som är på recept. Inget jag egentligen vet nåt om, bara uppsnappat från löparforum.

Intressant! I morgon ska jag dock kontakta en sjukgymnast, får se vad han har att komma med!

Jag har en liknande känsla när jag spinnar och springer. Det är troligtvis runnersknee... Det är en muskel som blivit lite för kort. Den fäster uppe vid höften och går hela vägen ner till knät. Som de flesta andra säger så är det stretching som hjälper.
E

Ganska bra beskrivning tror jag. Jag tror att det är den stretchen jag kör med nu. Gissar att jag lär behöva hålla på några veckor innan det ger resultat.

Jag lider med dig Olle. Att inte kunna träna fullt ut gör nästan så man får ångest. Hoppas allt ordnar sig. Själv är jag inne i en period där endorfinerna dominerar. Sprang idag i duggregn 8 km (lätt terräng) på nytt rekord 41:10. Ont i vader efteråt men

Hej! Skador är frustrerande. Jag har en förvisso banal men ack så irriterande skada på vänster fot som gör att jag för närvarande inte ens får på mig ett par träningsskor, utan får knalla omkring i ett par, två nummer för stora, "Kalle Anka" skor... (Vänt