Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäproblem
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag varit två gånger hos sjukgymnasten och han är rätt säker på att vi har hittat problemet. Mina fötter pekar lite väl mycket ut åt sidorna när jag kutar etc. Även knäna skjuts in mot varandra. Detta nöter. Idag körde jag styrketräning och ska gör

Prova att öka temot en aning efter en mil när du börjar känna av det i knäna. Det är inte ovanligt att man känner av problem i knän och höfter men om man ökar tempot en aning så aktiveras andra muskler runt knäna och höfterna och efter några minuter så fö

Det ligger nog nåt i det där. Ofta går det en aningens bättre när jag springer tävlingar (dvs jag springer snabbare). Det knäonda kommer lite senare då! Ska tänka på det nästa gång!

hopp hopp

Tack för länken Olle!
http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
Har drabbats av precis det problemet som beskrivs på sidan och nu fick jag ju lite tips om hur man kan komma till rätta med smärtan.

Hur har det gått för dig och knät nu då Olle? Blir ju nyfiken.

jag har andra knäproblem, främre knäsmärta. Som egentligen är vanligast bland barn och då övergående och inte behöver någon behandling, men skapar mycket problem om man får det som vuxen.
ha

Det har väl inte gått så jättemycket framåt, men å andra sidan har jag aldrig riktigt kommit igång och fått en regelbunden styrketräning av knät. Jag ska göra ett nytta allvarligt försök efter Lidingöloppet. Borde ju naturligtvis börjat för länge sen, så

Det är ju just det där, med att komma igång som är kruxet ibland 🙂
Lyckat till iaf 🙂

Du skrev någon gång om att du använt balansplatta för att stärka knät. Använder du den nu och hur har du lagt upp det (då eller nu)

I en av mina favorittidningar, Outside (svenska), finns det i senaste numret en knäspecial. Klart läsvärd! Där står det mesta om knän och vilka övningar som är bra att göra!