Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Klart att du är ute och skuttar snart igen K-G. Jag har hört att de fått in 2012 års modell med ultratitan och mellankil i EVA.
Det kommer kännas skönt att bli av med den gamla modellen (t+)

5 - 10 juni tog jag mig 31 mil i Antibes under ett 6D-lopp.

21:e juni fick jag min något skamfilade knäprotes uttagen. Direkt efter operation frågade jag läkaren om jag fick kuta ett varv runt rummet.
Han flinade, men sa nej. Jag kände mig väldigt OK.

9

Läste en intervju med en idrottsläkare en gång, han sa att vila är aldrig ett bra alternativ. De läkare som säger att man ska vila vet inte vad de pratar om, eller så orkar de inte gå igenom hur man kan träna istället...

Helgen som gick var jag i Kladno ( förort till Prag ) på ett 48H. Målet var 2 x min ålder, vilket jag lätt hade klarat om det inte var för allt vatten.
32 timmar regn hjälper ju ej till.
Så det blev 73 + 66 = 139 km.

Med bra väder hade jag nog klarat

åsså 1152km i en Müller 900.
Måste vara en pärs för knäet, för det är väl bara ett läge på pedalen. 😉

K-G lägger en sten på pedalen, och låter benet vila tror jag. 😉

2 anekdoter.
1. Min far tyckte att en Citroën CV2 var en bra bil. Den gjorde 78 km/h på plan väg. Så jag tog en träsko och låste gaspedalen i bottenläge. En gång gick det snett. Nu vägde ju inte bilen så mycket så jag lyckades med hjälp av bonde lyfta up

Lite uppdatering.
På torsdag den 8:e skall mitt hjärta testas. Har ett blåsljud på detta och då operationen anses icke helt lätt så krävs en del.

Är ju 73 och om de finner hjärtat tveksamt så finns chansen att de ej vågar operera mig.

Kommer att ta m

Det blir säkert med beröm godkänd, många får mindre klaff-fel på äldre dagar som ger blåsljud, jag var ju född med klaff-fel, men för 10 år sedan tyckte dom inte felet var allvarligt nog för en operation, eftersom det är en stor och farlig operation, men

Mitt klaff-fel var ca. 3 mm och behövde ej åtgärdas. Åtminstone inte nu. Fick OK att springa + godkänd för knäoperationen.

Men som Conny skriver så kan felet öka för mycket och då blir det operation där också.
Mitt blåsljud skall testas igen om 2 år.