Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 23:01Klart att du är ute och skuttar snart igen K-G. Jag har hört att de fått in 2012 års modell med ultratitan och mellankil i EVA.
Det kommer kännas skönt att bli av med den gamla modellen (t+)
Klart att du är ute och skuttar snart igen K-G. Jag har hört att de fått in 2012 års modell med ultratitan och mellankil i EVA.
Det kommer kännas skönt att bli av med den gamla modellen (t+)
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 17:555 - 10 juni tog jag mig 31 mil i Antibes under ett 6D-lopp.
21:e juni fick jag min något skamfilade knäprotes uttagen. Direkt efter operation frågade jag läkaren om jag fick kuta ett varv runt rummet.
Han flinade, men sa nej. Jag kände mig väldigt OK.9
5 - 10 juni tog jag mig 31 mil i Antibes under ett 6D-lopp.
21:e juni fick jag min något skamfilade knäprotes uttagen. Direkt efter operation frågade jag läkaren om jag fick kuta ett varv runt rummet.
Han flinade, men sa nej. Jag kände mig väldigt OK.
9
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 19:03Läste en intervju med en idrottsläkare en gång, han sa att vila är aldrig ett bra alternativ. De läkare som säger att man ska vila vet inte vad de pratar om, eller så orkar de inte gå igenom hur man kan träna istället...
Läste en intervju med en idrottsläkare en gång, han sa att vila är aldrig ett bra alternativ. De läkare som säger att man ska vila vet inte vad de pratar om, eller så orkar de inte gå igenom hur man kan träna istället...
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 20:57Helgen som gick var jag i Kladno ( förort till Prag ) på ett 48H. Målet var 2 x min ålder, vilket jag lätt hade klarat om det inte var för allt vatten.
32 timmar regn hjälper ju ej till.
Så det blev 73 + 66 = 139 km.Med bra väder hade jag nog klarat
Helgen som gick var jag i Kladno ( förort till Prag ) på ett 48H. Målet var 2 x min ålder, vilket jag lätt hade klarat om det inte var för allt vatten.
32 timmar regn hjälper ju ej till.
Så det blev 73 + 66 = 139 km.
Med bra väder hade jag nog klarat
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 23:40åsså 1152km i en Müller 900.
Måste vara en pärs för knäet, för det är väl bara ett läge på pedalen. 😉
åsså 1152km i en Müller 900.
Måste vara en pärs för knäet, för det är väl bara ett läge på pedalen. 😉
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 01:20K-G lägger en sten på pedalen, och låter benet vila tror jag. 😉
K-G lägger en sten på pedalen, och låter benet vila tror jag. 😉
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 09:052 anekdoter.
1. Min far tyckte att en Citroën CV2 var en bra bil. Den gjorde 78 km/h på plan väg. Så jag tog en träsko och låste gaspedalen i bottenläge. En gång gick det snett. Nu vägde ju inte bilen så mycket så jag lyckades med hjälp av bonde lyfta up
2 anekdoter.
1. Min far tyckte att en Citroën CV2 var en bra bil. Den gjorde 78 km/h på plan väg. Så jag tog en träsko och låste gaspedalen i bottenläge. En gång gick det snett. Nu vägde ju inte bilen så mycket så jag lyckades med hjälp av bonde lyfta up
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 08:42Lite uppdatering.
På torsdag den 8:e skall mitt hjärta testas. Har ett blåsljud på detta och då operationen anses icke helt lätt så krävs en del.Är ju 73 och om de finner hjärtat tveksamt så finns chansen att de ej vågar operera mig.
Kommer att ta m
Lite uppdatering.
På torsdag den 8:e skall mitt hjärta testas. Har ett blåsljud på detta och då operationen anses icke helt lätt så krävs en del.
Är ju 73 och om de finner hjärtat tveksamt så finns chansen att de ej vågar operera mig.
Kommer att ta m
Quote from Funbeat user on 9 September 2011, 00:41Det blir säkert med beröm godkänd, många får mindre klaff-fel på äldre dagar som ger blåsljud, jag var ju född med klaff-fel, men för 10 år sedan tyckte dom inte felet var allvarligt nog för en operation, eftersom det är en stor och farlig operation, men
Det blir säkert med beröm godkänd, många får mindre klaff-fel på äldre dagar som ger blåsljud, jag var ju född med klaff-fel, men för 10 år sedan tyckte dom inte felet var allvarligt nog för en operation, eftersom det är en stor och farlig operation, men
Quote from Funbeat user on 9 September 2011, 18:32Mitt klaff-fel var ca. 3 mm och behövde ej åtgärdas. Åtminstone inte nu. Fick OK att springa + godkänd för knäoperationen.
Men som Conny skriver så kan felet öka för mycket och då blir det operation där också.
Mitt blåsljud skall testas igen om 2 år.
Mitt klaff-fel var ca. 3 mm och behövde ej åtgärdas. Åtminstone inte nu. Fick OK att springa + godkänd för knäoperationen.
Men som Conny skriver så kan felet öka för mycket och då blir det operation där också.
Mitt blåsljud skall testas igen om 2 år.