Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKomma ända in i mål...
You need to log in to create posts and topics.

Jag är som Kristina!
Har kommit fram till att jag helt enkelt måste intala mig att jag ska längre än jag egentligen ska.
Vilket ju innebär att jag egentligen inte tar itu med problemet- att jag inte springer ända in i mål.
Men jag orkar hålla andningen

Du får jobba på din karaktär... 😉

Jag brukar börja fundera på att flytta tänkt målinje 50 meter närmare när den kommer inom räckhåll även fast jag sprungit 5 eller 7 eller 10 km. Det är ju tokerier. Jag fortsätter ändå, och ibland gör jag tvärtom och bestämmer mig för att fortsätta en b

Jag började grubbla, tack vare den här tråden, på om inte jag gör nåt liknande... När jag rehabtränade inbillade jag mig titt som tätt att "nu ska du springa 2 mil" eller nått, och jag fokuserade verkligen på distansen - och vips sjönk farten. Så fort jag

Om man är trött brukar hjärnan vara ganska "lättlurad" (det kanske bara stämmer på mig....? :D), vilket gör att man i en sådan problematisk situation kan styra in tankarna på nåt helt annat - åtminstone om det handlar om så pass kort tid. Försök komma ihå

Jo, fast DET är väl en annan sak än att pressa sig upp för en backe alt orka en kräkintervall till? Finns väl fler än jag som ser syftet med att pressa det mentala och det fysiska ihop med andra löpare? Även om de råkar vara bättre?

Jag springer heller a

När jag har backtränat har jag aldrig tillåtit mig att titta uppför hela backen, utan jag tar hela tiden ut nya småmål längs vägen.. till den där stolpen, till den där brevlådan, till den där bilens bakdäck eller den där grästuvan...
Ofta blir jag då gla

Jag kör ofta backintervaller i skogen. Nedanför backen tar jag fokus på ett träd på toppen utav backen. När jag är ca 10meter innan trädet tänker jag "HA! gick du på den lätta", och tar fokus på ett annat träd lite längre bort som blir det nya målet. 🙂

Jag är lite tvärtom, jag har svårt att stanna på märket. Det känns som att man måste springa minst en meter förbi den tänkta slutpunkten för att det ska bli "ordentligt" gjort.

Att ta hjälp av nån som är bättre är bra till kvalitetsträning. Kan vara till

Stannar också ofta nån eller några meter för tidigt. Tror det beror på att kroppen är trött och hjärnan redan tvingat den att springa längre än den vill, så så snart man är såpass nära målet att man kan inbilla sig att man egentligen är framme så stannar