Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKomma ända in i mål...
You need to log in to create posts and topics.

Marie, det där är nog en bra förklaring på mitt dåliga beteende också!

Säkert helt sant att man kanske får använda trix och kanske acceptera sin svaghet.
Men jag håller också med Elin, man tar inte tag i rotproblemet när man lurar sig med ett mål längre bort. Korkad som man är går man ju på det dessutom. 😉

Det är ju dock

på på en grej till.
jag märker att jag tom har svårt att planera in sånt jag vet kommer bli extra jobbigt, typ intervall, fasrtlek, backträning. Jag brukar överraska mig själv när jag väl kommer ut med liten omplanering. Då blir det av, fast mindre seriös

"HELA VÄGEN DIN LATMASK" skriker man åt sig själv i huvudet (eller högt om det behövs) 😉

Eller tom köra särskilda mental-intervaller då man större delen av backen/whatever inte kör riktigt fullt utan stämplar på som själve fan sista 10 metrarna eller så. Och då ska det verkligen vara tryck över linjen. Vad tros om det?

Louice: Detta kanske inte är riktigt en lösning på problemet men i alla fall...
Prova att sätta slutet på backintervallen 10-20 meter efter krönet. Det får den fysiska effekten att steget förändra (och det går förhoppningsvis lättare) mot slutet. Det förä

🙂 kanske ska skälla mer än jag redan gör. 😉

2-stegsintervall är ett intressant koncept, kanske genom det da exemplet - att verkligen gasa över mållinjen - lära sig tycka om den känslan och därmed motiveras av den.

Det där med att skälla på mig själv har jag aldrig kört med - det funkar inte på mig. Däremot kör jag med positiva tankar om mig själv som lyfter mig (jag sväljer nämligen allt med hull och hår :D) Då vill jag inte banka i mig själv att jag är mesig, en l

Några gånger har jag tänkt att nu är det sista metrarna på Tjejmilen eller Lidingö, och jag bara SKA vinna de där sekunderna, det kan fungera ganska bra. Nu ska jag samla på mig de där krafterna jag vill ha när det är målgång.

Jag tror att det här är det som skiljer en vinnartyp från en ständig tvåa. Vinnaren vill alltid ge minst 200% och därmed inte ge nåt utrymme för konkurrenterna att spela på. Tvåan nöjer sig med att ge 110 % och tenderar därför mer eller mindre omedvetet a