Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 19:00Jag tror ämnet är uttömt ändå, men TS får ta mig i örat om det inte stämmer 🙂
Jag tror ämnet är uttömt ändå, men TS får ta mig i örat om det inte stämmer 🙂
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 23:40Men ladyn och sylvia då..!!!!!?.bonuspoäng tycker jag till två fantastiska träningstjejer å som jag tycker pushar andra oxså. Kuta å träna det visste jag å vara trevliga å rådiga i tråderna det visste jag oxså....men va faan har ni fått latinet ifrån...he
Men ladyn och sylvia då..!!!!!?.bonuspoäng tycker jag till två fantastiska träningstjejer å som jag tycker pushar andra oxså. Kuta å träna det visste jag å vara trevliga å rådiga i tråderna det visste jag oxså....men va faan har ni fått latinet ifrån...he
Quote from Funbeat user on 28 November 2009, 00:14Fascinerande språk, latin, tyvärr fick jag inte läsa den kursen i skolan så jag fuskar lite på egen hand. 🙂
Fascinerande språk, latin, tyvärr fick jag inte läsa den kursen i skolan så jag fuskar lite på egen hand. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 November 2009, 07:46Fortfarande väldigt OT, men för dem som gillar latin* och andra gamla språk kan jag rekommendera boken "I döda språks sällskap" av Ola Wikander.
http://www.ola-wikander.se/bocker/i_doda.htmlOch om man undrar "hur i hela friden kan man komma på så kompli
Fortfarande väldigt OT, men för dem som gillar latin* och andra gamla språk kan jag rekommendera boken "I döda språks sällskap" av Ola Wikander.
http://www.ola-wikander.se/bocker/i_doda.html
Och om man undrar "hur i hela friden kan man komma på så kompli
Quote from Catharina Brattlin on 28 November 2009, 09:23Kjelle, jag är tvåspråkig sen födseln, har läst både franska och italienska och använder (medicinsk) latin i jobbet, så efter lite funderande kom jag på vad uttrycket betydde. Det har jag ju hört sååå många gånger...
🙂
Kjelle, jag är tvåspråkig sen födseln, har läst både franska och italienska och använder (medicinsk) latin i jobbet, så efter lite funderande kom jag på vad uttrycket betydde. Det har jag ju hört sååå många gånger...
🙂
Quote from Funbeat user on 28 November 2009, 09:34"Louice" får en ju oxså en att tänka åt latin-språkens trakter...ehe. Chansar vilt på att du är kvinna..??? och hoppas att dom senaste inslagen i tråden har hjälpt dig över dom där retliga sista metrarna i dina träningspass...om inte annat så skaffa ett l
"Louice" får en ju oxså en att tänka åt latin-språkens trakter...ehe. Chansar vilt på att du är kvinna..??? och hoppas att dom senaste inslagen i tråden har hjälpt dig över dom där retliga sista metrarna i dina träningspass...om inte annat så skaffa ett l
Quote from Funbeat user on 28 November 2009, 10:16Varken skäll eller uppmuntran fungerar på mig. Jag brukar försöka nollställa hjärnan och repetera Tommy Söderbergs gamla ramsa "Ända in i kaklet" på slutet. Dock har jag inga problem med de sista metrarna utan det är snarare vid 3/4 av sträckan som krise
Varken skäll eller uppmuntran fungerar på mig. Jag brukar försöka nollställa hjärnan och repetera Tommy Söderbergs gamla ramsa "Ända in i kaklet" på slutet. Dock har jag inga problem med de sista metrarna utan det är snarare vid 3/4 av sträckan som krise