Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKompressionsstrumpa
You need to log in to create posts and topics.

Är det strumpor som man använder under eller efter löpning?

Både och.

Har provat Mabs Sport och Nikes kompressionsstrumpa, mest att springa i men även för återhämtning. Båda funkar och håller bra men föredrar den tunnare och tightare från Nike - och för mig helt ok att gå ner en storlek. Mabs Sport är tjockare runt foten oc

Använder kompressionsstrumpor på långpassen och maror efter att ha fått problem med vaderna på äldre dar. Jag kan bara konstatera att dom håller kramperna borta i vaderna och snabbar upp återhämtningen. Har provat lite olika märken men tycker CEP O2 funka

Jag fick mina Mabs idag och var tvungen att prova dom direkt.
Det käns att dom sitter mycket hårdare runt vaderna än andra strumpor.

Jag har Nike på jobbet dom sitter hårt och springer med CEP O2 och är mycket nöjd med. Men X-SOCK är jag inte lika nöjd m

Nyfiken.
Använde stödstrumpor på 80-talet ( de hette så förr ) men kom aldrig underfund med om de var bra eller dåliga.
Har nu från och till använt ett par av märke Seger och även här är jag villrådig.

Nu lufsar/går jag ultralopp.

I helgen var jag i Esp

Stödstrumpor och kompressionstrumpor kan vara två olika slags strumpor. En kompressionstrumpa är oftast märkt med en kompressionsklass.

Sedan finns det flera olika märken på marknaden och tycke och smak är olika. Prova strumpan först innan köp och det vi

Tack för svar Krister.

Har både smala fötter och anklar så trycket ökar uppåt.

Har ett specifikt problem.
Bröt av de 3 stödbenen i vänster fot 1959, så min vänstra ankel är kraftigare än den högra.

Det högra benet protesterar således först, men båda ha

Just på marathon.se så står det att det inte är bevisat mycket det hjälper under lopp, däremot visade det sig att löparna som bar kompressionsstrumpor efter löptestet hade en ökad borttransport av slaggprodukter och blev av med mjölksyran snabbare än de a

Jag har ingen vetenskap att luta mig mot utan endast min egna erfarenhet av kompressionsstrumpor och för mig hjälper de mot stumhet i vaderna.

På Springtimes läger i Portugal förra våras fick jag beröm över mina vader av massören där, typ: "Det här var d