Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 14:46Min sambo låtsas som hon INTE känner mig när jag använder dom på längre pass...... (H)
Min sambo låtsas som hon INTE känner mig när jag använder dom på längre pass...... (H)
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 15:34Jag har en massa kompressionsstrumpor kvar från gravidtiden.. Hört att det kan finnas en poäng med att ta på sig kompressionsstrumpor efter att man sprungit också. Stämmer det?
Jag har en massa kompressionsstrumpor kvar från gravidtiden.. Hört att det kan finnas en poäng med att ta på sig kompressionsstrumpor efter att man sprungit också. Stämmer det?
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 15:44Att ha kompressionsstrumpor på sig efter man har tränat förbättrar blodgenomflödet och således också återhämtningen. Huruvida det ger någon fördel att ha dem på under träning/tävling är väl inte lika klart.
Att ha kompressionsstrumpor på sig efter man har tränat förbättrar blodgenomflödet och således också återhämtningen. Huruvida det ger någon fördel att ha dem på under träning/tävling är väl inte lika klart.
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 15:47Eftersom jag förstörde förutsättningarna för att Hans skulle få ett vettigt svar på sina frågor, ställer jag dem igen:
Är nyttan med kompressionstrumpor främst på längre distanser eller finns det några fördelar på t.ex 10 km? Nackdelar?
Eftersom jag förstörde förutsättningarna för att Hans skulle få ett vettigt svar på sina frågor, ställer jag dem igen:
Är nyttan med kompressionstrumpor främst på längre distanser eller finns det några fördelar på t.ex 10 km? Nackdelar?
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 18:13Det vet ni säkert men kompressionsstrumpor ej lika med stödstrumpa, jag tänkte på inlägget ovan ang. graviditeten.
Man kan väl resonera så här, använder eliten kompressionsstrumpor?
Om man får minsta fördel med tillåtna medel så lär de användas. Någon so
Det vet ni säkert men kompressionsstrumpor ej lika med stödstrumpa, jag tänkte på inlägget ovan ang. graviditeten.
Man kan väl resonera så här, använder eliten kompressionsstrumpor?
Om man får minsta fördel med tillåtna medel så lär de användas. Någon so
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 18:18Minns ni näsklämmorna?
Minns ni näsklämmorna?
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 18:24Plåstren?
Plåstren?
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 18:26Hans; vad är skillnaden? Jag är en av dem som i min okunnighet satt likhetstecken mellan stöd- och kompressionsstrumpor!
Hans; vad är skillnaden? Jag är en av dem som i min okunnighet satt likhetstecken mellan stöd- och kompressionsstrumpor!
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 18:52Tja, Paula Radcliffe torde väl räknas som elitlöpare. Minst sagt. Och hon har kört med kompressionsstrumpor länge.
Tja, Paula Radcliffe torde väl räknas som elitlöpare. Minst sagt. Och hon har kört med kompressionsstrumpor länge.
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 19:09Paula Radcliffe använder även ett magnetarmband och är fullt övertygad om att det (och inte placeboeffekten) höjer hennes immunförsvar.
Paula Radcliffe använder även ett magnetarmband och är fullt övertygad om att det (och inte placeboeffekten) höjer hennes immunförsvar.