Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKrånglig mage
You need to log in to create posts and topics.

Borde väl gälla samma sak för löpband som för spinning - man upplever det som att man svettas mer f a man är stationär och svetten inte "blåser" av på samma sätt som när man förflyttar sig, svettmängden är faktiskt densamma, under samma förhållanden i övr

Lingling, det låter intressant men varför skulle kroppen behöva svettas lika mycket som på ett löpband, om vinden svalkar när man springer ute? Givet att man håller samma tempo och ungefär lika flackt underlag alltså? Det är ju pga värmeutvecklingen i kro

Bra fråga.
Jag antar att man mätte på att det var samma temperatur i lokalen som ute, annars vore det inte samma förhållanden och givetvis vindstilla i sig, hm undrar om de klarade av att räkna om sådant ... Jämförelsen gällde lika mkt med innegympa komme

Bara 6 dagar kvar till tjej milen och magen är fortfarande kass ibland, undrar hur det ska gå

Ingmari, jag kommer inte riktigt ihåg vilken typ av trassel du har med magen. Men om det är samma trassel som jag får ibland, dvs diarré vid löpning, så har jag ett råd om du vill springa Tjejmilen utan att behöva vara rädd för den typen av problem: Ta en

Jag håller tummarna dels för att det kommer att gå bra för dig på tjejmilen, men främst för att du sen snabbt kommer att gå ordning på din mage.

Ibland när jag sprungit lopp har jag sett en och annan bajamaja längs vägen, finns det såna på tjejmilen tro? Skulle ju underlätta saken betydligt! Börjar bli nervös själv av diskussionen, min mage kan också vara lite lynnig men det var ett tag sen nu så

Det har jag funderat på också om det finns några toa längs vägen, men det är väl någon som vet, man kan ju behöva både det ena och det andra

Jo, det finns toaletter längs vägen. Har för mig att de fanns utritade på kartan av banan till och med.

Om jag inte minns fel så brukar det stå några bajamajor vid vätskekontrollen efter 5 km.