Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKrånglig mage
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänker bara på det om man är på gymmet och hör nån som flåsar JÄTTEhögt, känns som att en del tar i lite extra för att folk ska lägga märke till hur tunga vikter de lyfter.

I så fall lyfter det nog inte så tungt (för dem) - när jag lyfter tungt har jag då inte tid till att flåsa extra!

Då är det nog bara jag som är paranoid el nåt. 😉 Hörde av ngn för länge sen att om man svettas ordentligt har man bra kondis, vet inte om det stämmer? Men tycker inte att det är träning om man inte tar i, därav flåset. 😉

Tror att det är väldigt individuellt med svettning, däremot så tror jag inte att det går att ta ut sig fullständigt om du inte har bra kondis.

Citat King Grub (Kolozzeum):

"Det finns inga sådär solklara klara regler för svettning och kondition, där en viss sak följer en annan. Jag har jättebra kondition men svettas aldrig vid annat än riktigt hård konditionsträning eller när det är tokvarmt. Ja

Och jag tror faktiskt att det är precis tvärt om - att man svettas mycket tyder på att man har en bra avkylningsmekanism. Det är också så jag fått det förklarat för mig, att kroppen blir duktigare på att reagera på "överhettning" och sätta igång och göra

håller med hurtbulle. det är vad jag fått lära mig också

>Dessutom tycker jag det verkar som om kroppen lär sig "vad som komma skall" - jag behöver nästan bara komma in i rummet där löpbandet står för att kroppen ska börja svettas.

Jag är tvärtom. När det gäller "min" sport (tennis) så kan jag ta ut mig fullst

innebandy och löpning är väl mer konditionskrävande än tennis. = du är inte lika beroende av kylsystemet

Det är nog väldigt individuellt också hur mycket man svettas. Jag svettas nästan aldrig förutom när jag tränar kondition - då sprutar svetten bokstavligen om mej. Blir mer blöt än varm eftersom svetten kyler av mej ganska effektivt.

Att jag sen ser ut so