Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 16:01Jag tycker det verkar vara väldigt vanligt med krånglande magar vid löpning. Det är nog en rejäl påfrestning för magen och allting liksom "skakas om".
Jag tycker det verkar vara väldigt vanligt med krånglande magar vid löpning. Det är nog en rejäl påfrestning för magen och allting liksom "skakas om".
Quote from Bjarne Lewin on 15 August 2007, 21:48Jag vill inte känna mig som en moraltant.. men Ing-Marie har du pratat kost med magdoktorn. Du kanske kan få dina magbesvär att minska genom att ändra kosten. Hur man ska äta vid magproblem kan vara väldigt olika, beroende på vilka magprobem man har och j
Jag vill inte känna mig som en moraltant.. men Ing-Marie har du pratat kost med magdoktorn. Du kanske kan få dina magbesvär att minska genom att ändra kosten. Hur man ska äta vid magproblem kan vara väldigt olika, beroende på vilka magprobem man har och j
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 21:59@louise
har förstått det som att man tar ett blodprov för att se om de fins några allergier överhuvudtaget och finns det de så letar man vidare med diverse tester.
ger den inte utslag så får man leta efter annan orsak. så gjorde de på mig
@louise
har förstått det som att man tar ett blodprov för att se om de fins några allergier överhuvudtaget och finns det de så letar man vidare med diverse tester.
ger den inte utslag så får man leta efter annan orsak. så gjorde de på mig
Quote from Pernilla Liljegren on 15 August 2007, 22:57Jessica - jo, man kan kolla om man hittar antikroppar mot vissa standard antigen, men om man bara har "allmäna" magbesvär så är det inte det osm ligger närmast till hands. Så, att tjata sig till ett test kommer sannolikt int eatt ge mycket om läkaren inte
Jessica - jo, man kan kolla om man hittar antikroppar mot vissa standard antigen, men om man bara har "allmäna" magbesvär så är det inte det osm ligger närmast till hands. Så, att tjata sig till ett test kommer sannolikt int eatt ge mycket om läkaren inte
Quote from Funbeat user on 16 August 2007, 09:13Ni är så hjälpa samma allihopa och jag tar till mig alla råd och prova. Men själv tror jag att det är en rejäl magkatarr, men jag har inga sura uppstötningar, det bara malen men har inte skänt så mycket sen jag sprang igår.
Ska ta ett tag med det efter tj
Ni är så hjälpa samma allihopa och jag tar till mig alla råd och prova. Men själv tror jag att det är en rejäl magkatarr, men jag har inga sura uppstötningar, det bara malen men har inte skänt så mycket sen jag sprang igår.
Ska ta ett tag med det efter tj
Quote from Ida Wilhelmson on 16 August 2007, 14:52Vill bara förtydliga att GI INTE innebär att man UTESLUTER kolhydrater! Det är Atkinsdieten som gör det. GI innebär att man tänker på vilken TYP av kolhydrater man äter och håller sig till de med lågt glykemiskt index, så kallade långsamma kolhydrater, so
Vill bara förtydliga att GI INTE innebär att man UTESLUTER kolhydrater! Det är Atkinsdieten som gör det. GI innebär att man tänker på vilken TYP av kolhydrater man äter och håller sig till de med lågt glykemiskt index, så kallade långsamma kolhydrater, so
Quote from Funbeat user on 16 August 2007, 14:56kolhydrater är ju för kroppen som bensin är för en bil
kolhydrater är ju för kroppen som bensin är för en bil
Quote from Funbeat user on 16 August 2007, 15:07Jag menar inte alla kolhydrater jag vet vad GI handlar om har varit där i flera omg. Man ska äta ett bra GB värde
Jag menar inte alla kolhydrater jag vet vad GI handlar om har varit där i flera omg. Man ska äta ett bra GB värde
Quote from Funbeat user on 17 August 2007, 10:44vilken intressant diskussion det här...vad alla gör på toa. 😉
Måste ju säga att det stämmer in på mig också, blir nödig rätt fort när jag dricker vatten tex. Men äter oftast inte så tätt inpå träning, dels får jag håll o mår inte så bra under träningen e
vilken intressant diskussion det här...vad alla gör på toa. 😉
Måste ju säga att det stämmer in på mig också, blir nödig rätt fort när jag dricker vatten tex. Men äter oftast inte så tätt inpå träning, dels får jag håll o mår inte så bra under träningen e
Quote from mårten jansson on 17 August 2007, 12:22De gånger jag tänker på att andra flåsar är i slutet på vissa spinningpass.. Ibland kan man liksom höra hur hela salen flämtar... Men det betyder bara att alla har tagit i för mig, och det är ju härligt!
De gånger jag tänker på att andra flåsar är i slutet på vissa spinningpass.. Ibland kan man liksom höra hur hela salen flämtar... Men det betyder bara att alla har tagit i för mig, och det är ju härligt!