Quote from Funbeat user on 14 August 2007, 21:36Jag tycker det verkar som om GI "metoden" blir lite missförstådd ibland. Atkins är den utan kolhydrater. GI betyder mat med lågt glykemiskt index och det är bra mat. Men man kan absolut inte lämna bort kolhydraterna, speciellt inte om man ska träna.
Jag tycker det verkar som om GI "metoden" blir lite missförstådd ibland. Atkins är den utan kolhydrater. GI betyder mat med lågt glykemiskt index och det är bra mat. Men man kan absolut inte lämna bort kolhydraterna, speciellt inte om man ska träna.
Quote from Funbeat user on 14 August 2007, 22:08Ska prova era tips, men jag brukar må bra av GI, men var hos doktorn i sommar och han sa stress magen vad det nu betyder?
Ska prova era tips, men jag brukar må bra av GI, men var hos doktorn i sommar och han sa stress magen vad det nu betyder?
Quote from Funbeat user on 14 August 2007, 22:12antagligen menar han stressrelaterad överproduktion av magsyra. vad nu det vill säga.
antagligen menar han stressrelaterad överproduktion av magsyra. vad nu det vill säga.
Quote from Camilla Höög on 14 August 2007, 23:51Googla på stressmage så hittar du hur mycket som helst.
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3816Stressmage verkar helt enkelt vara stressrelaterade magproblem.
Googla på stressmage så hittar du hur mycket som helst.
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3816
Stressmage verkar helt enkelt vara stressrelaterade magproblem.
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 07:32Mycket intressant artiklar ska ta o köra ut dem o läsa igenom ordentligt Tack
Mycket intressant artiklar ska ta o köra ut dem o läsa igenom ordentligt Tack
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 07:33Jag kan inte dricka kaffe och sedan direkt ge mig ut och springa, då skulle det nog hända en olycka! (H)
Jag kan inte dricka kaffe och sedan direkt ge mig ut och springa, då skulle det nog hända en olycka! (H)
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 09:42Idag har jag druckit kaffe tagit en tallrik fil och ett stor glas med vatten och sen sprang jag och än så länge känns det bra
Idag har jag druckit kaffe tagit en tallrik fil och ett stor glas med vatten och sen sprang jag och än så länge känns det bra
Quote from Camilla Höög on 15 August 2007, 09:51Ja, bästa sättet för att komma tillrätta med problemet är nog att testa lite olika saker och se vad som funkar.
-Olika matvaror - Ta bort eller byt ut och se vad som händer
-Vänta olika länge efter att du ätit för att se hur lång tid du behöver för att få
Ja, bästa sättet för att komma tillrätta med problemet är nog att testa lite olika saker och se vad som funkar.
-Olika matvaror - Ta bort eller byt ut och se vad som händer
-Vänta olika länge efter att du ätit för att se hur lång tid du behöver för att få
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 10:04att dricka precis innan passet är klart överksattat. Tvärtom: sluta drick 1,5 timmar innan passet, så klonkar inte magen undertiden. Drick efteråt istället, och kanske lite under passet. Din kropp använder sig ändå av vattnet som du drukigt tidigare på da
att dricka precis innan passet är klart överksattat. Tvärtom: sluta drick 1,5 timmar innan passet, så klonkar inte magen undertiden. Drick efteråt istället, och kanske lite under passet. Din kropp använder sig ändå av vattnet som du drukigt tidigare på da
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 10:22Skönt att höra att det finns fler som har klonk-klonk-mage. Trodde bara det var min som gjorde så 😀
Skönt att höra att det finns fler som har klonk-klonk-mage. Trodde bara det var min som gjorde så 😀