Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKrånglig mage
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker det verkar som om GI "metoden" blir lite missförstådd ibland. Atkins är den utan kolhydrater. GI betyder mat med lågt glykemiskt index och det är bra mat. Men man kan absolut inte lämna bort kolhydraterna, speciellt inte om man ska träna.

Ska prova era tips, men jag brukar må bra av GI, men var hos doktorn i sommar och han sa stress magen vad det nu betyder?

antagligen menar han stressrelaterad överproduktion av magsyra. vad nu det vill säga.

Googla på stressmage så hittar du hur mycket som helst.
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3816

Stressmage verkar helt enkelt vara stressrelaterade magproblem.

Mycket intressant artiklar ska ta o köra ut dem o läsa igenom ordentligt Tack

Jag kan inte dricka kaffe och sedan direkt ge mig ut och springa, då skulle det nog hända en olycka! (H)

Idag har jag druckit kaffe tagit en tallrik fil och ett stor glas med vatten och sen sprang jag och än så länge känns det bra

Ja, bästa sättet för att komma tillrätta med problemet är nog att testa lite olika saker och se vad som funkar.
-Olika matvaror - Ta bort eller byt ut och se vad som händer
-Vänta olika länge efter att du ätit för att se hur lång tid du behöver för att få

att dricka precis innan passet är klart överksattat. Tvärtom: sluta drick 1,5 timmar innan passet, så klonkar inte magen undertiden. Drick efteråt istället, och kanske lite under passet. Din kropp använder sig ändå av vattnet som du drukigt tidigare på da

Skönt att höra att det finns fler som har klonk-klonk-mage. Trodde bara det var min som gjorde så 😀