Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKrånglig mage
You need to log in to create posts and topics.

Nja... jag blir bra mycket tröttare av tennis faktiskt. Tuffare träningar, mer intervallliknande, men jag svettas inte. Har dock spelat sedan jag kunde gå så det är väl inte konstigt om kroppen tror att racketen bara är en förlängning av armen... 😉

Jag är också som du hurtbullen. Svetten rinner om mig när jag stiger upp på löpbandet. Min (långa) hästsvans blir genomblöt. Sen eftersettas jag oxå. Jag tränar ofta styrketräning efter löpdandet och när jag börjar lyfta rinner svetten av mig en stund. Se

Anna-Karin: Visst är det tur att man inte är fåfäng när man tränar! 😉

Jag svettas mer nu när jag är mer vältränad än förr.

Förr kunde jag bli varm och fuktig i ansiktet men nu droppar det av mig vid träningen. Håret blir blött och armar och ben får stora droppar som rinner.

Så för min del så svettas jag mer som mer tränad

Jag tillhör också kategorin "översvettande"...efter uppvärmningen, oavsett om det är löpning-eller boxuppvärmningar börjar de små svettpärlorna framträda, för att något senare forsa längs med hela kroppen. För min del gäller=ju mer tränad, desto mer svett

Som vältränad nu svettas jag mycket mer än förut. Har sen lite övervikt som bidrar till mer svettning. Har sen hört att när man kommer i övergångsåldern kommer man att svettas ännu mer...:@

Tur att man har några år på sig att bli smal, annars kommer man

"Vid en given intensitet" - alltså två individer som tar i lika mycket. Den som är vältränad kommer att uppleva ansträngningen som låg och svettas lite. Den som är otränad kommer att uppleva ansträngningen som hög och svettas mycket.

Fialotta, du tar i s

LadyGodiva: Jo, det är riktigt - på löpbandet är svettningen värst. Fast jag svettas iofs ganska mycket på långpass också om jag kör det på löpbandet där vinden inte kyler av huden. Långpass ute är inte alls lika farliga ur "svettningssynpunkt".

Och det

Det kan ju vara så att vi springer på ställen där det är varmt (gym) och att det är det som triggar kroppen att svettas extra. Värme vet jag påverkar svettningen rejält, det syntes på Stockholm Marathon i år om inte annat 😉

Jag blir inte heller lika sve

Hmm vilken intressant diskussion.
Jag tillhör också den gruppen som svettas mycket och efter träningen eftersvettas jag en stund, innan det är dags för att börja frysa.

I fredags reagerade min kropp på ett nytt sätt, efter jag hade sprungit VP-milen (10