Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har du miniatyrer, Fredrik?

Miniatyrer?
Aktivitus har en tavla med Borgskalan som man har möjlighet att beskåda hela tiden man gör ett test på deras löpband. Längst ner står det "© Gunnar Borg". 🙂

I min värld är Gunnar Borg känd för sina miniatyrer i keramik.
Det är väl så när man är kulturknutte.

Är man intresserad så finns mer att läsa om Borg-skalan här
http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/4upplevd.pdf

Nu har jag varit ute på det första passet enligt FIRST to the Finish marathon-program. Kunde inte motstå frestelsen när jag läste om det här på Funbeat. Det var framförallt upplägget med 3 löppass i veckan som lockade. Det passar en stressad småbarnsföräl

Jonas. Ett alternativ kan vara att gå ut några banor så slipper du räkna om. I Partille finns en löparbana där bana 3 är 400m, Otroligt men sant!

Tack för tipset Anders 🙂

Att jag inte kom på det själv...

Första passet enligt FIRST halvamara-program
12x400 i 3.35 tempo. Var inte så jobbigt som jag hade förväntat. Borg var nog bara uppe på 15.
Högsta puls blev bara 133... så jag borde nog öka. Eller så har jag taskig maxpuls. Pulsen han alltid under 100 inn

Snyggt Mats! Klart du ska lubba snabbare på 400-ingarna. Längre får du ju snart springa ändå på intrevallerna 😉

Mats, har du fel på Pulsmätaren?! 🙂

Jag värmde upp igår i 2km i 5:30 tempo och då var jag uppe i 137. Och eftersom jag då är över 50 ska jag ju ha lägre maxpuls. (Fast, den är ca 185 så formlerna stämmer inte).