Quote from Guest on 25 October 2010, 01:04Jag har sedan länge hållit fast vid "ett pass om dagen, varken mer eller mindre", och har därmed sällan vilodagar under lätta 60km-veckor, (istället många korta & lätta dagar), och jag kör heller sällan dubbla pass under 100km-mängdveckor (istället dubbla
Jag har sedan länge hållit fast vid "ett pass om dagen, varken mer eller mindre", och har därmed sällan vilodagar under lätta 60km-veckor, (istället många korta & lätta dagar), och jag kör heller sällan dubbla pass under 100km-mängdveckor (istället dubbla
Quote from Funbeat user on 25 October 2010, 01:14Om du kör bil till träningen istället för transportlöpning på kvällen är alternativ ett bäst. För miljön.
Om du kör bil till träningen istället för transportlöpning på kvällen är alternativ ett bäst. För miljön.
Quote from Funbeat user on 25 October 2010, 06:54Jag skulle rekomendera dig att köra längre långpass och kanske ett andra lite kortare långpass i veckan. men det beror ju lite på vilka distanser du siktar in dig på till SM?
Samtidigt så är det ju en mängd ökning som du verkar vara intresserad av?! om
Jag skulle rekomendera dig att köra längre långpass och kanske ett andra lite kortare långpass i veckan. men det beror ju lite på vilka distanser du siktar in dig på till SM?
Samtidigt så är det ju en mängd ökning som du verkar vara intresserad av?! om
Quote from Funbeat user on 25 October 2010, 07:47Dubbelpass skulle jag valt. Fördelen med det är att man minskar skaderisken ganska mycket jämfört med alternativ 1 och du är hyfsat skadebenägen. En annan fördel är att det just blir två olika pass där man kan ha huvudfokus på olika saker.
Sedan tror jag
Dubbelpass skulle jag valt. Fördelen med det är att man minskar skaderisken ganska mycket jämfört med alternativ 1 och du är hyfsat skadebenägen. En annan fördel är att det just blir två olika pass där man kan ha huvudfokus på olika saker.
Sedan tror jag
Quote from Jonny Persson on 25 October 2010, 08:02Under en upptrappnings- och acklimatiseringsfas för mängdträning så väljer jag alltid dubbla pass före långa pass. Tänker då inte träningseffektivitet i första hand utan att jag brukar klara av att komma ur såna projekt skadefri med det upplägget. Tror de
Under en upptrappnings- och acklimatiseringsfas för mängdträning så väljer jag alltid dubbla pass före långa pass. Tänker då inte träningseffektivitet i första hand utan att jag brukar klara av att komma ur såna projekt skadefri med det upplägget. Tror de
Quote from Funbeat user on 25 October 2010, 08:17DJT: Alternativet är att cykla. Vägrar absolut bilen när det handlar om så korta sträckor som ToR 4,5km. Dels pga miljön, men desto mer för att människan behöver röra på sig! Bortsett från när jag tränar sitter jag tyvärr mkt still i min vardag, så en ext
DJT: Alternativet är att cykla. Vägrar absolut bilen när det handlar om så korta sträckor som ToR 4,5km. Dels pga miljön, men desto mer för att människan behöver röra på sig! Bortsett från när jag tränar sitter jag tyvärr mkt still i min vardag, så en ext
Quote from Jonny Persson on 25 October 2010, 08:27Markus: Jag har varit uppe i över 16 mil i veckan och ändå kunnat behålla en löpfri dag. Så det går.
Markus: Jag har varit uppe i över 16 mil i veckan och ändå kunnat behålla en löpfri dag. Så det går.
Quote from Funbeat user on 25 October 2010, 08:30Jag tror absolut "att det går", frågan är VARFÖR man ska ha en löpfri dag? Jag ser ingen större vits med det. Möjligtvis om jag börjar pressa mig mer på långpassen (dvs 25km), att löpvila kan kännas nyttigt dagen efter.
Jag tror absolut "att det går", frågan är VARFÖR man ska ha en löpfri dag? Jag ser ingen större vits med det. Möjligtvis om jag börjar pressa mig mer på långpassen (dvs 25km), att löpvila kan kännas nyttigt dagen efter.
Quote from Jonny Persson on 25 October 2010, 08:33Som av en slump så har jag min löpfria dag just efter långa långpasset Markus... För att jag tycker det ger mer än att bara slöjogga den dagen.
Som av en slump så har jag min löpfria dag just efter långa långpasset Markus... För att jag tycker det ger mer än att bara slöjogga den dagen.
Quote from Funbeat user on 25 October 2010, 08:39Mmm, och jag har haft som vana att jag vill ut å jogga även den dagen... kanske mest för att jag vill ut och röra på mig VARJE dag, och haft lite trögt att hitta någon alternativträningsform jag trivs med utan det är liksom löpning & löpning som är standa
Mmm, och jag har haft som vana att jag vill ut å jogga även den dagen... kanske mest för att jag vill ut och röra på mig VARJE dag, och haft lite trögt att hitta någon alternativträningsform jag trivs med utan det är liksom löpning & löpning som är standa