Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLånga eller dubbla pass?
You need to log in to create posts and topics.

Något i den här stilen kanske vore något för dig.
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964704

(jag vet att du inte satsar på marathon, men träningsmönstret går att kopiera)

Jag menade inte direkt 2 intervallpass men kanske ett snabbdistans eller accelererande pass på förmiddagen (8-12 km) och intervaller (c:a 8km) på eftermiddagen. Sen en timme jogg dagen efter borde ge en ordentlig skjuts i prestationsförmågan!

Markus,
Vi som känner dig vet att du är lite konsktig 😉 så prova du att köra lite primal walk!!

Men måste du "jogga" på dina långpass?? du kan ju köra tröskel, så slipper du bli seg!! skälv kör jag ju tröskelpass upp till 15km= totalt 20-25km med upp

Daniel: Lite tufft kanske? 😉 Isabellas träning skiljer sig ju från min på ett flertal punkter, vilka tänkte du att jag skulle kopiera? Hon kör ju dubbla pass alla dagar utom lördagen då det istället är mastodontlångpass, och intervallpass mån-ons-fre-sön

Hej Marcus.

"P: 14 aug - 17 okt var en period då jag löptränade varje dag. Hade inget särskilt syfte med detta, mer än att jag ville komma ut och springa, och den viljan har jag dagligen."

Vad jag kan se så körde du inte på allt för hårt eller långa pas

Nu måste du ha kollat lite slarvigt, för under dessa 9st veckor har jag faktiskt kört 10st pass över 15km (18-23km inkl. ett halvmarathon). Perioden inkluderar även 4st mängdveckor på ca: 9mil/st, vilket är ungefär det högsta jag kommit upp i sett nästan

Hej Marcus.

"Nu måste du ha kollat lite slarvigt, för under dessa 9st veckor har jag faktiskt kört 10st pass över 15km (18-23km inkl. ett halvmarathon). Perioden inkluderar även 4st mängdveckor på ca: 9mil/st, vilket är ungefär det högsta jag kommit upp

Jag är 25år, äter nyttigt, stressar aldrig och sover gott 8h varje natt.
Så min återhämtning kan tänkas ligga lite över genomsnittet... 🙂

Du behöver få upp uthålligheten för dina framtida mål. Du skulle utvecklas mycket av en grundträning där du inte dubblar på tio mil i veckan över sju pass. Men eftersom du inte kan hålla fingrarna från fart-syltburken, så det får bli ett mellanting.

Oavs

Henriks förslag är bra! Likväl skulle utvecklingen bli bättre (och förmodligen skaderisken mindre) om de 40 minuterna på söndagen lades på vettigare saker under resten av veckan. Och ännu bättre om de byttes ut mot något i stil med ett styrkeprogram hemma