Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 18:48Fp David skrev:
"Varför vill du inte diskutera kreatinets nackdelar?
Det bästa är säkert att testa själv och leva med fördelar o nackdelar. "Förlåt. Jag uttryckte mig otydligt (rättare sagt: jag råkade lämna en lucka för dig så att du kunde dra ännu en
Fp David skrev:
"Varför vill du inte diskutera kreatinets nackdelar?
Det bästa är säkert att testa själv och leva med fördelar o nackdelar. "
Förlåt. Jag uttryckte mig otydligt (rättare sagt: jag råkade lämna en lucka för dig så att du kunde dra ännu en
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 18:50Exakt vad har du diskuterat i denna tråden?
Exakt vad har du diskuterat i denna tråden?
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 18:58Oskar: Det finns aldrig konkreta bevis. Det enda man kan göra är att utföra studier som kan indikera kreatinets effekt. Problemet är att isolera alla andra miljöpåverkningar. Det finns gott som studier som visar på att kreatin kan vara fördelaktigt när de
Oskar: Det finns aldrig konkreta bevis. Det enda man kan göra är att utföra studier som kan indikera kreatinets effekt. Problemet är att isolera alla andra miljöpåverkningar. Det finns gott som studier som visar på att kreatin kan vara fördelaktigt när de
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 19:02Jo det var inte något euklidisktbevis jag var ute efter utan studier 🙂 skrev fel...
Gör inte kreatinet att man samlar på sig mycket vatten? Det skulle jag se som negativt då all onödig vikt är onödig...
Jo det var inte något euklidisktbevis jag var ute efter utan studier 🙂 skrev fel...
Gör inte kreatinet att man samlar på sig mycket vatten? Det skulle jag se som negativt då all onödig vikt är onödig...
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 20:30Jag tror att det här med vikt uppgång är ganska individuellt.
Vissa går upp något hg medan vissa kan gå upp ett par kilo.
För er som inte provat kreatin så vill jag påpeka att man inte blir någon Arnold eller för alldel någon muskulknutte av detta kostt
Jag tror att det här med vikt uppgång är ganska individuellt.
Vissa går upp något hg medan vissa kan gå upp ett par kilo.
För er som inte provat kreatin så vill jag påpeka att man inte blir någon Arnold eller för alldel någon muskulknutte av detta kostt
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 21:20Stefan: Grus är också skitbilligt, bara att käka på :p
Angående kreatinets effekt på vare sig långdistans eller styrketräning så hade det varit intressant om någon kan länka till någon vetenskaplig artikel.
En artikel som alltså inte är sponsrad, den är
Stefan: Grus är också skitbilligt, bara att käka på :p
Angående kreatinets effekt på vare sig långdistans eller styrketräning så hade det varit intressant om någon kan länka till någon vetenskaplig artikel.
En artikel som alltså inte är sponsrad, den är
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 22:00Finns det någon studie som visat på bättre återhämtning mellan träningspass av kreatin? Jag har då aldrig sett det men här verkar det vara en självklarhet...
David P -> Där refereras till ett antal vetenskapliga artiklar och studier i länken som har gett
Finns det någon studie som visat på bättre återhämtning mellan träningspass av kreatin? Jag har då aldrig sett det men här verkar det vara en självklarhet...
David P -> Där refereras till ett antal vetenskapliga artiklar och studier i länken som har gett
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 22:15Jag sökte runt lite snabbt. Hittade faktiskt två studier som visat att kreatin kan hjälpa återhämtningen vid just uthållighetsidrott. Ena studien är efter 30 km löpning och andra efter ett ironman.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15306159
http://www.
Jag sökte runt lite snabbt. Hittade faktiskt två studier som visat att kreatin kan hjälpa återhämtningen vid just uthållighetsidrott. Ena studien är efter 30 km löpning och andra efter ett ironman.
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 07:22Okej. Jag har lugnat mig lite och kan ge min tanke om kreatin.
Då effekterna på själva långdistansträningen inte verkar vara signifikant så hoppas jag på "bieffekt" istället.
(Notera att nedanstående gäller för mig som gillar att både styrketräna/bygg
Okej. Jag har lugnat mig lite och kan ge min tanke om kreatin.
Då effekterna på själva långdistansträningen inte verkar vara signifikant så hoppas jag på "bieffekt" istället.
(Notera att nedanstående gäller för mig som gillar att både styrketräna/bygg
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 07:56Om det som det nu tycks kreatin är bra för olika saker för visa personer så undrar jag som har aversion mot allt vad pulver heter:
Finns det inget annat mer normalt som kanske t. o. m. har bättre effekt?
Om det som det nu tycks kreatin är bra för olika saker för visa personer så undrar jag som har aversion mot allt vad pulver heter:
Finns det inget annat mer normalt som kanske t. o. m. har bättre effekt?