Quote from Catharina Brattlin on 25 June 2008, 17:57Helt OK, Per G. Ingen fara på taket...:-)
...men jag vill ändå hävda att det inte alls är givet att alla, med lätthet, kan springa 5 km. Även om det må vara en instinktiv rörelse. För, ser Du, det är helt beroende på VAD man tränar. För mig, som har trän
Helt OK, Per G. Ingen fara på taket...:-)
...men jag vill ändå hävda att det inte alls är givet att alla, med lätthet, kan springa 5 km. Även om det må vara en instinktiv rörelse. För, ser Du, det är helt beroende på VAD man tränar. För mig, som har trän
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 19:35Jo jag borde lagt in fler "eller" ...
men det jag var inne på hur många klarar inte att bränna på med _någon_ fysisk aktivitet i 30-60 minuter, på hyfsat intensiv nivå; eller lågintensivt i 90 minuter?
Jo jag borde lagt in fler "eller" ...
men det jag var inne på hur många klarar inte att bränna på med _någon_ fysisk aktivitet i 30-60 minuter, på hyfsat intensiv nivå; eller lågintensivt i 90 minuter?
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 19:54Kan alla springa 5 km? Njae.
Kan du springa 5 meter så kanske du kan springa 50 meter.
Kan du springa 50 meter så kanske 500 meter bli nästa mål, osv.
Frågan är väl vad du själv ser gränsen någonstans,
och vad du vågar riskera för att trampa okänd terräng
Kan alla springa 5 km? Njae.
Kan du springa 5 meter så kanske du kan springa 50 meter.
Kan du springa 50 meter så kanske 500 meter bli nästa mål, osv.
Frågan är väl vad du själv ser gränsen någonstans,
och vad du vågar riskera för att trampa okänd terräng
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 19:57Det där med att "alla kan springa 5 km" beror ju också på hur man definierar springa...
...jag tror att de flest (alla, undantaget de med svår fetma, brutna ben och andra fysiska funktionshinder...) kan klara att förflytta sig 5 km upprätt på två ben...
.
Det där med att "alla kan springa 5 km" beror ju också på hur man definierar springa...
...jag tror att de flest (alla, undantaget de med svår fetma, brutna ben och andra fysiska funktionshinder...) kan klara att förflytta sig 5 km upprätt på två ben...
.
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:05Man behöver heller inte vara "soffpotatis" för att inte kunna springa 5 km. Ikväll på jobbet hade jag lite "pep-talk" med en arbetskamrat som anmält sig tillsammans med flera andra på jobbet till Midnattsloppet. Han var bekymrad - orkar bara springa 3 km
Man behöver heller inte vara "soffpotatis" för att inte kunna springa 5 km. Ikväll på jobbet hade jag lite "pep-talk" med en arbetskamrat som anmält sig tillsammans med flera andra på jobbet till Midnattsloppet. Han var bekymrad - orkar bara springa 3 km
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:37Oj, känns som jag startade nåt där.
Jag tror bara att det betydligt fler än 10% som klarar av 5 km om de bara hade rätt motivation. (Tänk er en stor summa pengar när man kommer i mål och vips så skulle flera klara det...)
Men att de flesta klarar av 5 k
Oj, känns som jag startade nåt där.
Jag tror bara att det betydligt fler än 10% som klarar av 5 km om de bara hade rätt motivation. (Tänk er en stor summa pengar när man kommer i mål och vips så skulle flera klara det...)
Men att de flesta klarar av 5 k
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 23:57Okej, nu navelskådar jag och utgår helt och hållet från mig själv 😉 Men så här:
Jag tror att betydligt fler kan springa 5 och kanske även 10 km även om de inte tror det själva (nu bortser vi från knäskador, extrem övervikt och andra hindrande faktorer).
Okej, nu navelskådar jag och utgår helt och hållet från mig själv 😉 Men så här:
Jag tror att betydligt fler kan springa 5 och kanske även 10 km även om de inte tror det själva (nu bortser vi från knäskador, extrem övervikt och andra hindrande faktorer).
Quote from Lotta Lindström on 26 June 2008, 08:15Håller med Ingmari om att det mentala nog sätter stopp först för många. Kan bara ta mig som exempel. Har som längst sprungit 5km och tycker inte att 10km låter så farligt, det är ju bara dubbla distansen. 1 mil däremot låter jättelångt så det klarar jag n
Håller med Ingmari om att det mentala nog sätter stopp först för många. Kan bara ta mig som exempel. Har som längst sprungit 5km och tycker inte att 10km låter så farligt, det är ju bara dubbla distansen. 1 mil däremot låter jättelångt så det klarar jag n
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 08:33Håller med om att plankan triggar vissa mentala spärrar! f*n vad irriterande det är! vill verkligen vara bra på den. (#)
Håller med om att plankan triggar vissa mentala spärrar! f*n vad irriterande det är! vill verkligen vara bra på den. (#)
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 10:33Det var en helt underbar kommentar, Sara! 1 mil är definitivt mycket jobbigare än 10 km.
Ja, visst är det irriterande att inte orka göra plankan. Ska vi bilda en stödgrupp för oss som inte kan?
Jag har länge haft en tanke om att jag varje kväll ska göra
Det var en helt underbar kommentar, Sara! 1 mil är definitivt mycket jobbigare än 10 km.
Ja, visst är det irriterande att inte orka göra plankan. Ska vi bilda en stödgrupp för oss som inte kan?
Jag har länge haft en tanke om att jag varje kväll ska göra