Quote from Guest on 27 June 2009, 19:04klockan är nu 19 och termometern visar + 28 i skuggan! Hade tänkt springa ett långpass i morgon (20-25km) och funderar om det verkligen kan vara bra. 3 alternativ hittar jag.
1 Försöka ge mig ut i morgonbitti trots att jag vet att min kropp hatar att spr
klockan är nu 19 och termometern visar + 28 i skuggan! Hade tänkt springa ett långpass i morgon (20-25km) och funderar om det verkligen kan vara bra. 3 alternativ hittar jag.
1 Försöka ge mig ut i morgonbitti trots att jag vet att min kropp hatar att spr
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 19:14Alternativ nr 4:
Du kör 4-5 * 5 km intervaller istället. Mellan intervallerna vilar 1-3 minuter i skuggan och dricker ordentligt. Då kommer du kunna hålla hyfsat tempo också, åtminstone ditt normala långpastempo.Det kan nog vara bra att träna i värme o
Alternativ nr 4:
Du kör 4-5 * 5 km intervaller istället. Mellan intervallerna vilar 1-3 minuter i skuggan och dricker ordentligt. Då kommer du kunna hålla hyfsat tempo också, åtminstone ditt normala långpastempo.
Det kan nog vara bra att träna i värme o
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 20:12Jag körde alt. 2 idag. 28 grader och ganska lågt tempo men rätt hög puls. Fast bälte med 4 flaskor räckte bra för 20km.
Jag körde alt. 2 idag. 28 grader och ganska lågt tempo men rätt hög puls. Fast bälte med 4 flaskor räckte bra för 20km.
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 20:20Kör 10 km på morgonen, siesta på dagen, samt 10 - 15 km sent på kvällen.
Kör 10 km på morgonen, siesta på dagen, samt 10 - 15 km sent på kvällen.
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 20:33Jag ska själv välja alternativ 2 i morgon men känner mig lite gruvsam inför detta. Kommer att starta kring kl 9 och förhoppningsvis inte lika varmt i början i alla fall. Det viktiga är ju att dricka mycket och framför allt att ha ätit bra så inte vätskan
Jag ska själv välja alternativ 2 i morgon men känner mig lite gruvsam inför detta. Kommer att starta kring kl 9 och förhoppningsvis inte lika varmt i början i alla fall. Det viktiga är ju att dricka mycket och framför allt att ha ätit bra så inte vätskan
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 20:39Även jag valde alternativ 2 idag, därför att alternativ 1 är inget alternativ för mig och min morgonstela kropp. Alternativ 3 är för mig reserverat till nödfall i vinterträningen. Dessutom planerar jag för några lopp i sommar som kan gå i denna temperatur
Även jag valde alternativ 2 idag, därför att alternativ 1 är inget alternativ för mig och min morgonstela kropp. Alternativ 3 är för mig reserverat till nödfall i vinterträningen. Dessutom planerar jag för några lopp i sommar som kan gå i denna temperatur
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 21:48Kör du bara 20-25 km så krävs det ju inte mer planering är att ta med sig lite vatten.
Kör du bara 20-25 km så krävs det ju inte mer planering är att ta med sig lite vatten.
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 22:04Ett lätt val: nr 2
Det syns tydligt på dina beskrivningar attt det är det du helst vill göra - och därför är det, det bästa valet 🙂
Jag körde ett ganska hårt och långt (1,5 h) backpass i dag när det var som varmast. Med vätska (druvsocker, salt och va
Ett lätt val: nr 2
Det syns tydligt på dina beskrivningar attt det är det du helst vill göra - och därför är det, det bästa valet 🙂
Jag körde ett ganska hårt och långt (1,5 h) backpass i dag när det var som varmast. Med vätska (druvsocker, salt och va
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 22:25Just kl 19 ikväll stack jag o en kompis ut på en 1,5 timmes runda. Tyckte det var helt underbart i den ljuva sommarkvällen :-). Hade fullt vätskebälte (5 flaskor) med mig o det var alldeles lagom
Just kl 19 ikväll stack jag o en kompis ut på en 1,5 timmes runda. Tyckte det var helt underbart i den ljuva sommarkvällen :-). Hade fullt vätskebälte (5 flaskor) med mig o det var alldeles lagom
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 23:24Jag körde 2 timmar idag mellan 20-22 . Jag har inga problem när solen inte står högt med värmen. Däremot mitt på dagen kör jag inte frivilligt. Då blir det mer sval träning som rullskidor eller cykling.
Jag körde 2 timmar idag mellan 20-22 . Jag har inga problem när solen inte står högt med värmen. Däremot mitt på dagen kör jag inte frivilligt. Då blir det mer sval träning som rullskidor eller cykling.