Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass i värmen?
You need to log in to create posts and topics.

Jonas,
jag kör också bägge varianter. En timmes pass utan vatten och längre pass eventuellt med vatten. Om min medcyklande sambo varit så snäll och tog med än, annars är det bara och hålla ut. 😉

Trimaster, just precis det där är den normala träningen för de flesta långdistansare. Man ställer sina vattenflaskor vid sin grindstolpe och springer sedan varv efter varv runt kvarteren med hemmet som depåstopp. Det funkar jätterbra. Ingen detaljplanerin

I tillägg kan jag säga att när jag springer till o från jobbet (15 per riktning) så har jag aldrig med mig någon vätska. Det funkar bra med att dricka en 1/2 liter vatten precis före löpet.

Själv blir jag bara lite törst-nojig om jag inte har vatten med mig (H) Efter 4-5 km börjar jag tänka att jag bara måste ha lite att dricka; så därför tar jag alltid med mig på längre sträckor än så, även om det så bara är en liten flaska. Nja, kanske int

Jag frånkommer ämnet lite nu men inte helt..
-Var ikväll ute vid 19.00 och skulle ha Medel distans (8km i min värld),vätske bälte och hela "kittet",vet inte vad tempen ute var men attans vad jag kände att det var jobbigt(!)
4 Flaskor hade jag med och stan

Du har så rätt så:

"Man behöver inte vara elitidrottare för att ha nytta av värmeträning, även vanliga motionärer som springer maraton har mycket att vinna. Ju bättre kondition man har desto bättre förutsättningar har man att kunna träna upp värmetålighe

Hanna: Hur varmt var det? Här uppe i Umeå hade det krupit ner till 20 när jag sprang, vilket var skönt. Hur ofta dricker du när det inte är varmt? Två gånger på 8 km tycker jag är mycket. Jag brukar försöka undvika att dricka på pass under timman. Fast sj

Jonas: Ca 28grader ngt bör det nog vart tror jag..20grader låter sköönt.
Jo jag brukar aldrig heller ha med vatten under dessa passen,vanligvis springer jag på morgonen utan vatten,men nu på em blir det för varmt helt enkelt för mig och vattnet är nästan

OK 28 är varmt. 🙂

Nä, det är väl ok med runt 27 😉 det är det som oftast här när jag springer.
Imorse var det bara 17 grader när jag vaknade kl 7, men det hann bli strax över 20 innan jag hann ut kl 9. Nu på kvällen kl 17 är det fortfarande 29 grader varmt och det dröjer f