Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 00:57Idag var det nog speciellt. Under 3 timmars cykling gick det åt 3 liter vatten. Men enbart vatten. Men redan första timmen var mer än en liter borta.
Idag var det nog speciellt. Under 3 timmars cykling gick det åt 3 liter vatten. Men enbart vatten. Men redan första timmen var mer än en liter borta.
Quote from Elias Engqvist on 1 July 2009, 09:39Ha Trimaster - du menade igår 🙂
Jag sprang ett 11km-pass igår (runt djurgården, stockholm) 28 grader varmt (i skuggan) Det går alldeles utmärkt utan vätska - men skulle jag hållt på lite längre hade det nog behövts. Jag har nog aldrig eftersvettats så
Ha Trimaster - du menade igår 🙂
Jag sprang ett 11km-pass igår (runt djurgården, stockholm) 28 grader varmt (i skuggan) Det går alldeles utmärkt utan vätska - men skulle jag hållt på lite längre hade det nog behövts. Jag har nog aldrig eftersvettats så
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 23:38Drog till med ett långpass på runt 19km igår och skulle tro att det var runt 28ºC när jag startade, det värsta var dock att luftfuktigheten var galet hög, luften kändes alldeles tjock. Det gick helt OK i 16km ungefär men sedan började det gå rätt tungt.
Drog till med ett långpass på runt 19km igår och skulle tro att det var runt 28ºC när jag startade, det värsta var dock att luftfuktigheten var galet hög, luften kändes alldeles tjock. Det gick helt OK i 16km ungefär men sedan började det gå rätt tungt.
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 23:46Jag var också ute och sprang och visst kändes det som ett våtvarmt omslag. Regn betyder inte alltid svalka.
Jag var också ute och sprang och visst kändes det som ett våtvarmt omslag. Regn betyder inte alltid svalka.
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 23:57Sprang till jobbet kl. 7 i morse (för första gången!). Stockholms innerstad efter ett morgonregn innebär INTE frisk luft! Det betyder bara att vägdammet piskas upp från asfalten och stiger som ett illaluktande dis. Det var otäckt att andas in 🙁
Sprang till jobbet kl. 7 i morse (för första gången!). Stockholms innerstad efter ett morgonregn innebär INTE frisk luft! Det betyder bara att vägdammet piskas upp från asfalten och stiger som ett illaluktande dis. Det var otäckt att andas in 🙁