Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass i värmen?
You need to log in to create posts and topics.

Kör på alternativ 2 och känn efter längs med vägen, det hade jag gjort. Men jag hade inte startat med lågt tempo från start, man e ju viking 😉

Jag körde ett kortare långpass (1 1/2 timme) i ganska högt tempo idag. Inga problem egentligen, bara man tar med sig tillräckligt med vatten. Alternativ 2 de luxe, med andra ord. Alternativ 3 är så nära en dödssynd man kan komma. 🙂

Alt 3 ger sig av sig själv eftersom jag då måste åka typ tiotalet mil för att göra något som jag aldrig gjort tidigare å inte heller önskar göra framledes i mitt liv om mina nuvarande förutsättningr finnes.....dvs kuta på löpband.
Alt 1. är något som jag

Jag blev så inspirerad av alla svar att jag inte kunde vänta till i em. Åt en tidig frukost, vilken är en förutsättning för att jag ska kunna springa överhuvud taget. Gav mig i väg vid 9 + 24 i skuggan. Stel och lite illamående men det gick faktiskt bättr

Har ingen föreslagit det i mina ögon mest logiska: Spring sent på kvällen! OM familjeliv och annat tillåter, ut och kuta framåt 22-tiden. Du kommer bli förvånad hur många löpare du möter. Underbart ljum frisk luft då.

Ojdå, Jonas U var visst redan inne på detta 🙂

Håller med om att det känns görskönt att springa på kvällen. Mitt problem med det är att jag blir fruktansvärt trött dagen efter då. Har alltid varit så, även under aktiva tiden. Känns som att kroppen inte hinner återhämta sig under natten när träningen b

Är det varmt kör jag definitivt långpass på kvällen, allt annat är uteslutet. Föredrar långpass på kvällen annars också, åtminstone om jag ska hålla på hyfsat länge, annars blir resten av dagen förstörd av enorm trötthet. Har svårt att tåla långa långpass

Trött dagen efter blir jag om jag springer väldigt långt. Tiden på dagen har mindre betydelse. Men jag brukar ofta vara speedad efter träning så senare än 21 på kvällen vill jag inte starta. Tror jag sprungit efter 22 några gånger men inte kommit i säng f

Vi tog en tur kl 23 igår, skönt!