Quote from Funbeat user on 28 June 2009, 20:19Inga problem med en tur mitt på dan idag. dock gick det lite långsammare än vanligt....
Inga problem med en tur mitt på dan idag. dock gick det lite långsammare än vanligt....
Quote from Funbeat user on 28 June 2009, 20:56Å där gapade jag för stort.. Efter 2,5 km var det någon som vred en kniv i mitt knä. Provade att strecha och springa vidare men det var ogenomförbart.
Analys..
Min kropp är inte van 2 pass/dag, för kort återhämtning?
Skulle ha fortsatt i samma tempo som i
Å där gapade jag för stort.. Efter 2,5 km var det någon som vred en kniv i mitt knä. Provade att strecha och springa vidare men det var ogenomförbart.
Analys..
Min kropp är inte van 2 pass/dag, för kort återhämtning?
Skulle ha fortsatt i samma tempo som i
Quote from Funbeat user on 28 June 2009, 21:04Jag valde att köra långpasset klockan ett på eftermiddagen. Hur många chanser får man att vänja sig vid värmen?
Jag valde att köra långpasset klockan ett på eftermiddagen. Hur många chanser får man att vänja sig vid värmen?
Quote from Funbeat user on 28 June 2009, 21:16Länge leve pannbenet.
Länge leve pannbenet.
Quote from Funbeat user on 28 June 2009, 22:45Just det, ett utmärk tillfälle att träna värmetålighet och vätskeplanering. Jag körde ett 46 km långpass under de varmaste timmarna idag. Den som är intresserad kan läsa om det här: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=4839239
Just det, ett utmärk tillfälle att träna värmetålighet och vätskeplanering. Jag körde ett 46 km långpass under de varmaste timmarna idag. Den som är intresserad kan läsa om det här: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=4839239
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 15:22Jag valde alternativ 2 i går (söndag). Det blev drygt 30 km med 500 m gåpaus var 4,5 km för att tvinga ned tempot och passa på att njuta av vädret. Det var min 4e löpdag i rad, så jag tyckte inte att jag behövde stressa.
Drack 2 liter vatten, knappt 1 lit
Jag valde alternativ 2 i går (söndag). Det blev drygt 30 km med 500 m gåpaus var 4,5 km för att tvinga ned tempot och passa på att njuta av vädret. Det var min 4e löpdag i rad, så jag tyckte inte att jag behövde stressa.
Drack 2 liter vatten, knappt 1 lit
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 16:26Det är dagar som dessa man tänker på när man kör sina långpass på vintern i regn o rusk.... Bäst o njuta av värmen även om det är liiite jobbigt o springa.
Det är dagar som dessa man tänker på när man kör sina långpass på vintern i regn o rusk.... Bäst o njuta av värmen även om det är liiite jobbigt o springa.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 17:38Häftigt pass Micke.
Tänkte mig långpass trots värmen men har på grund av jobb i alla fall tvingats vänta till 18. Så det blir nog bra. Vatten ska med såklart.
Häftigt pass Micke.
Tänkte mig långpass trots värmen men har på grund av jobb i alla fall tvingats vänta till 18. Så det blir nog bra. Vatten ska med såklart.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 20:33En provokativ fråga (som man antagligen knappt får ställa med tanken på alla vätskebälteförsäljare, sportdryckpådyvlare och övriga). Vad om:
du springer när du har lust till, kommer hem efter en timme (så länge ska vilken kropp som helst klara att springa
En provokativ fråga (som man antagligen knappt får ställa med tanken på alla vätskebälteförsäljare, sportdryckpådyvlare och övriga). Vad om:
du springer när du har lust till, kommer hem efter en timme (så länge ska vilken kropp som helst klara att springa
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 20:43Skulle det vara provokativt? 😉 Jag kör båda varianterna, antingen en lång runda där jag bär med mig vatten och en annan som jag tar med mig dricka till spåret/slingan där jag tänkt springa så stannar jag till där varje varv.
Apropå att klara värmen så
Skulle det vara provokativt? 😉 Jag kör båda varianterna, antingen en lång runda där jag bär med mig vatten och en annan som jag tar med mig dricka till spåret/slingan där jag tänkt springa så stannar jag till där varje varv.
Apropå att klara värmen så