Quote from Guest on 15 July 2010, 19:11Nu när det är så varmt (30+ grader mellan 10.00 och 23.00) så skulle jag gärna springa helgens långpass (ca 2 mil) tidigt på morgonen, dvs starta vid 7-tiden.
Att springa 7-8 km vid den tiden funkar för mig utan frukost, men det är ju segt.
Att springa d
Nu när det är så varmt (30+ grader mellan 10.00 och 23.00) så skulle jag gärna springa helgens långpass (ca 2 mil) tidigt på morgonen, dvs starta vid 7-tiden.
Att springa 7-8 km vid den tiden funkar för mig utan frukost, men det är ju segt.
Att springa d
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:21Jag brukar peta i min ett par kokta ägg och ett stort glas mjölk om jag behöver springa långt tidigt på morgonen. Det fungerar alldeles utmärkt, eftersom det ändå är det man käkade på kvällen före som man springer på s a s. I övrigt hanterar jag långpasse
Jag brukar peta i min ett par kokta ägg och ett stort glas mjölk om jag behöver springa långt tidigt på morgonen. Det fungerar alldeles utmärkt, eftersom det ändå är det man käkade på kvällen före som man springer på s a s. I övrigt hanterar jag långpasse
Quote from ellen olsson on 15 July 2010, 19:24Kroppen kan tillgodogöra sig maximalt ca 60g glukos på en timme. Det går att öka energitillförseln (kolhydrater) en aning om man tillsätter lite fruktos men inte med mer än ca 15%. Utöver det så kan du lägga på lite protein - jag kommer inte ihåg några ex
Kroppen kan tillgodogöra sig maximalt ca 60g glukos på en timme. Det går att öka energitillförseln (kolhydrater) en aning om man tillsätter lite fruktos men inte med mer än ca 15%. Utöver det så kan du lägga på lite protein - jag kommer inte ihåg några ex
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:27Hm, det börjar låta som frukosten ska intas under passet, inte efter!
😉
Hm, det börjar låta som frukosten ska intas under passet, inte efter!
😉
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:27Absolut noll.
Eller kör en Wassbergare.
Ladda innan du går och lägger dig.Så kan du i lugn och ro förbereda dig för din morgonjogg.
Fördel 2.
Du hinner ut ännu lite tidigare.
Kanske naturen ej har vaknat fullt ut?
Absolut noll.
Eller kör en Wassbergare.
Ladda innan du går och lägger dig.
Så kan du i lugn och ro förbereda dig för din morgonjogg.
Fördel 2.
Du hinner ut ännu lite tidigare.
Kanske naturen ej har vaknat fullt ut?
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:43Tack för svaren!
Att äta under ett (inte ultralångt) pass är alltså mer homöopatiskt än givande?
Det får bli en ordentlig middag (gröt till efterrätt? 😉 ) och något att fylla magen med på morgonen (banan?). Sedan tar jag nog med mig några homöopatiska
Tack för svaren!
Att äta under ett (inte ultralångt) pass är alltså mer homöopatiskt än givande?
Det får bli en ordentlig middag (gröt till efterrätt? 😉 ) och något att fylla magen med på morgonen (banan?). Sedan tar jag nog med mig några homöopatiska
Quote from ellen olsson on 15 July 2010, 19:45Sisådär 240kcal/h kan du ju tillföra så det är inte helt homeopatiskt. 🙂
Sisådär 240kcal/h kan du ju tillföra så det är inte helt homeopatiskt. 🙂
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:52Några torkade aprikoser låter snarare patetiskt.
PS. Jag gillar Anna, så kom inte till några negativa slutsatser.
Några torkade aprikoser låter snarare patetiskt.
PS. Jag gillar Anna, så kom inte till några negativa slutsatser.
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:52Sant... det är väl sisådär 40-50% av den förbrukade energin dessutom...
Edit: homEopatiskt dessutom alltså...
Edit2: K-G: ja, korv med bröd blir så kladdigt i fickan 😉
Sant... det är väl sisådär 40-50% av den förbrukade energin dessutom...
Edit: homEopatiskt dessutom alltså...
Edit2: K-G: ja, korv med bröd blir så kladdigt i fickan 😉
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 20:03Att äta fritt är bra -
att äta rätt är bättre....!
Förlåt....kunde bara inte hålla mig....thi hi...!?
Att äta fritt är bra -
att äta rätt är bättre....!
Förlåt....kunde bara inte hålla mig....thi hi...!?