Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass innan frukost
You need to log in to create posts and topics.

En kopp kaffe och ett vätskebälte med sportdryck, då är 20 km inget problem om man bara har ätit ordentligt kvällen innan.

En banan & en kopp kaffe plus gel att ha under passet fungerat bra för mig.

En banan och ett glas drickyoghurt funkar för mig. Sen en ordentlig frukost efteråt 🙂

Jag tror inte det är optimalt att springa helt utan frulle i kroppen. Finns inga kolhydrater att ta av så bryter kroppen ned proteinet istället, dvs. musklerna, för att få energi. Å det vill man ju inte. En banan och ett glas mjölk kan ju räcka och spring

Det var ju dock helt fel, man har massvis med kolhydrater på morgonen, förmodligen då man har som mest, vid normal kosthållning.

Jag tror att påståendet bygger på att man efter många timmars fasta (som t ex när man sovit) har lågt blodsocker och låga insulinnivåer i blodet vilket främjar fettoxidation. Man bränner procentuellt sett mer fett på morgonen än annars pga det, men det är

Skulle aldrig ens tänka tanken att träna före frukost. Ibland är jag så hungrig och matt så jag tar en bit bröd eller ett kex innan jag går och duschar.

Nej, först en riktigt rejäl frukost, sen är jag redo för långpass. 😀 Sen är jag värd en andra frukos

Det är väl klart att man är trögare på morgonen och glykogendepåer behövs ju fyllas på. Jag brukar ta en proteinshake och ta med mig en energibar att fördela under passet.

Senast denna morgon sprang jag 22km och då hade jag detta upplägg:
Proteinshake

Jag tycker det går jättebra att springa på bara vatten och kaffe. Nu har jag inte sprungit så där jättelångt på fastande mage, men 12 km och krafter kvar har inte varit några problem.

Som Annica säger, så är depåerna långt ifrån tomma, om man äter som ma

Rapport: Det blev ordentligt med kolhydrater igår kväll (intressant hur mycket vatten man drar på sig om man äter mer kolhydrater... Men det är ju inte så fel å andra sidan) och mycket vatten. I morse åt jag en banan och en skica knäckebröd med skinka ca