Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass
You need to log in to create posts and topics.

Jo, jag hoppas ju på att det ger något, även om den där enorma backen (den är säkert 400 meter!!!) kan ta knäcken på vem som hlest!

Jag är oerhört imponerad av alla som fullföljer Ursviks Ultra säger jag bara!

Fint jobbat Lady! (t+)

För min del gick det inte alls. Blev ett väldigt lugnt 10 km-pass istället. Åt antagligen för lite och hade för stora föväntningar så jag inte kunde springa avslappnat. Tråkigt. Men jag kommer igen.

Du fixar säkert långdistanspasset en annan dag, om inte kroppen ville vara med den här gången. Det är sånt som händer.

Idag har jag sprungit 15 km - det är ett långpass för mej. Nytt PB på sträckan med 2 minuter i alla fall - 84 minuter. 🙂

Sprang 14 kilometer terräng idag, med några rejäla motlut....... Det gick tyngre än senast, men så är det ju också +30 grader här nu - kanske man ätit lite för dåligt idag med ? Men men, jag kom ju runt rundan, även om det kändes i benen på slutet.

Igår lyckades jag göra ett långpass, 16,6km och jag hade mer kvar att ge när jag slutade. Men det blev så sent, ca kl.22 innan jag kom mig iväg eftersom jag åt så sent. Så kl.23.45 tyckte jag det var dags att sluta kuta runt på gatorna. 🙂 Men det känns

Rätt inställning Anna-Karin, starkt jobbat !! (t+)

tar upp den här tråden igen för jag sitter och funderar... Har kollat lite olika träningsprogram och infotexter på nätet men känner att jag vill ha lite andra tips med. Jag har snart tränat tre månader och har bestämt mig för att jag vill springa (ja ja,

Jag körde ett långpass varje lördag på 26km före växjömaran, fast inte så snabbt som du då (6min/km ÄR snabbt tycker jag) utan försökte ligga runt 8 min/km som jag satt som mitt maratempo (dvs det tempo jag avsåg att hålla som snittfart under hela maran).

Lady tips låter som ett perfekt upplägg för oss blåbär. Efter genomförd mara är hon nog "The Queen of running blueberrys".