Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass
You need to log in to create posts and topics.

Ja faktiskt så fick jag det ! Särskilt vänster sida - antagligen spänner jag väl mig på något felaktigt sätt..... Lite som krampkänning men ändå inte, luddigt beskrivet men en slags "ny" stelhet.

Precis så kände jag det också, väldigt väldigt stel i baksidorna och skapligt öm, och också mest i vänsterbenet. Undra vad det kan bero på? Kanske man kan vara högerfotad också, precis som man kan vara högerhänt så att det enda benet är lite starkare och

Jag brukar oxå få mer ont på vänster benet, för min del tror jag att det beror på att jag mestadels springer på vägar och på att de ofta lutar lite mot väggrenen. Blir lite sned belastning.

Låter troligt om det inte hade varit för att jag springer terräng, det lutar åt alla håll där 🙂

Springer både terräng, tallmo och asfalt i ett o samma pass så det lutar lite hit o dit för mig med...... Jag tror jag är lite olika stark i de olika sidorna av kroppen, märktes till exempel förut då jag tävlingsred och jämt då man tränade en o samma häst

Tror det ligger mkt i det där med en starkare och en svagare sida - har också erfarenhet av ridning och där var det MKT tydligt att min vänstersida är svagare än min högra. Och mycket riktigt: när/om jag överhuvudtaget känner något när jag löper så är det

det har ju mycket att göra med kordination också, stark och svag sida alltså. har tränat upp flera av mina extremt ensidiga patienter (blandannat en ryttare) med hjälp av en studsboll.
att studsa den med svaga sidans hand och rulla den med sig runt hemma

Spännande. Idag planerar jag att springa långt. För mig betyder det över 20 km. Hoppas det går bra. (H:)

Nu just är jag på jobbet, men jag förbereder mig inför kvällens träning med att äta mycke kolhydrater. 🙂 Har redan cyklat 1 timme imorse, effektiv

Nu har jag lärt mig att Ursviks Xtreme inte passar för långdistanspass egentligen. Det blir mer som ett gigantiskt backträningspass 😀

Fast jag är stolt att jag klarade av det, trots att det blev ohyggligt jobbigt i värmen (här är det 29 grader). Och det

Lady, några gånger till så känns det OK i Ursvik => det känns lätt på väg! (t+)