Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass
You need to log in to create posts and topics.

Szalkai lägger in detta extra distanspass vissa veckor för att få volym på träningen - extra km i benen. Men han tillägger också, vilket är viktigt, att om man känner sig sliten så ska man hoppa över detta pass alt köra någon annan träning i stället (simn

Då förstår jag, det låter ju på sätt och vis logiskt. Om man inte utmanar sig lite utvecklas man inte.

Karin, det tror jag att du klarar 🙂

Låååångpass....(H:)
Trodde aldrig att jag skulle kunna gilla att springa långt och länge. De gånger det var löpning i skolan var pest och pina. Nu när jag får göra det utan tvång och tidtagning har det blivit roligt.
I går när jag var ute och sniglade mi

testar

Hej Fia Lotta,
Hej Linn och Sandra,

Springer man en halvmara, måste man ha uthållighet och kondition. Det har inget med tiden att göra. Vill du sedan springa en helmara måste du träna upp uthålligheten till den. Det betyder inte alltid att man klarar e

Hej Linn och Sandra, nu är jag tillbaka.

Jo, vad jag undrar över är hur ni tränar; i grupp, ensamt, i förening, har ni något mål mm. Och hur mycket tränar ni?

Hälsningar, Gabriella

Hej Gabriella!

Tack för ditt inlägg! Jag brukar försöka köra intervaller en gång i veckan, fast inte nu på semestern då det mest blir utomhuslöpning i jämn takt.

Nu ska jag snart ge mig ut på en "löparorientering" 🙂 Jag ritar en runda här i träningsru

Till FiaLotta

Lycka till, det går nog bra.

Gabriella

Håll tummarna för mig imorgon, för då ska jag försöka springa 18 km..! Om kroppen vill det, alltså, annars låter jag det bli 16km eller vad det nu kan bli. Anser nog att kroppen får bestämma vad den tycker är rimligt och det brukar den inte tala om för mi

Håller tummarna allt vad jag kan LadyGodiva! (H:)

Visst är det så att kroppen ibland vill något annat än huvudet. Det är ofta jag inte vet vad jag ska köra förrän jag börjat springa. Inte sällan har jag tex tänkt köra en mil i jämnt tempo, men lessnar ef