Quote from Urban Nilsson on 28 June 2007, 16:16Jag gjorde geledrinkar till en fest en gång. Gin Tonic med gelatin i som sedan skars i kuber och serverades direkt i handen. Kanske vore det ett koncept till Endurance-drinkarna? En 24H-gel?
The Gebrselassie wall shot?
Jag gjorde geledrinkar till en fest en gång. Gin Tonic med gelatin i som sedan skars i kuber och serverades direkt i handen. Kanske vore det ett koncept till Endurance-drinkarna? En 24H-gel?
The Gebrselassie wall shot?
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 16:30Haha vilken super(omedvetet ordval)-bra tråd!
Mycket matnyttigt 🙂
Haha vilken super(omedvetet ordval)-bra tråd!
Mycket matnyttigt 🙂
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 16:52Varför skulle man dricka alkohol under löpning?
Varför skulle man dricka alkohol under löpning?
Quote from Catharina Brattlin on 28 June 2007, 17:34Jobbiga perioder på långpassen blir väl roligare så, kan jag tänka mig, eller...?
Skämt åsido, liiiten mängd alkohol gör att blodet blir lite mer lättflytande i ådrorna, och därmed torde mängden upptaget syre cirkulera runt lättare...en egen teori förvis
Jobbiga perioder på långpassen blir väl roligare så, kan jag tänka mig, eller...?
Skämt åsido, liiiten mängd alkohol gör att blodet blir lite mer lättflytande i ådrorna, och därmed torde mängden upptaget syre cirkulera runt lättare...en egen teori förvis
Quote from Alva Nordin on 28 June 2007, 19:17En av mina instruktörskollegor har sagt att rödvin och magnecyl är bra för återhämtningen efter träning...blodet blir mer lättflytande så slaggprodukterna transporteras bort lättare. Är dock osäker på om det finns några vetenskapliga belägg för detta. Men
En av mina instruktörskollegor har sagt att rödvin och magnecyl är bra för återhämtningen efter träning...blodet blir mer lättflytande så slaggprodukterna transporteras bort lättare. Är dock osäker på om det finns några vetenskapliga belägg för detta. Men
Quote from Fredrik Närenfors on 28 June 2007, 19:54För att inte tala om hur alkohol påverkar proteinsyntesen.
För att inte tala om hur alkohol påverkar proteinsyntesen.
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 20:16Linus
Mitt inlägg ovan var inte menat som en rekommendation på vad man bör intaga under löpning (eller före, eller ens efter :-)), utan härrör sig från en diskussion på puls.se inför Skövde 6H när det var någon som vitargoladdade dagen före och drack en
Linus
Mitt inlägg ovan var inte menat som en rekommendation på vad man bör intaga under löpning (eller före, eller ens efter :-)), utan härrör sig från en diskussion på puls.se inför Skövde 6H när det var någon som vitargoladdade dagen före och drack en
Quote from Torbjörn Ohlsson on 28 June 2007, 20:22Jag säger bara:
1. Vitargo är inge gott
2. Gin är inge gott
3. Tonic är inge gott
4. En blandning av dem skulle inte heller vara gottFörmodligen gör det inte gott heller, oavsett löpning, avslappning eller annan (icke)aktivitet
Jag säger bara:
1. Vitargo är inge gott
2. Gin är inge gott
3. Tonic är inge gott
4. En blandning av dem skulle inte heller vara gott
Förmodligen gör det inte gott heller, oavsett löpning, avslappning eller annan (icke)aktivitet
Quote from Lars Mörrby on 28 June 2007, 20:24Min kommentar gällde snarast smaken. Cola och resorb lät inte gott (men det kanske
är det?) De enda jag kunde tänka mig smaka sämre var om man tilsatte silver rom också...Å andra sidan tror jag att vi vid något tillfälle testat proteindrink med Wyborova
Min kommentar gällde snarast smaken. Cola och resorb lät inte gott (men det kanske
är det?) De enda jag kunde tänka mig smaka sämre var om man tilsatte silver rom också...
Å andra sidan tror jag att vi vid något tillfälle testat proteindrink med Wyborova
Quote from Funbeat user on 29 June 2007, 07:57En annan fråga som rör långpass. Jag har hört att man bryter ner sina muskler om man ägnar sig för mycket åt långpasslöpninng! Stämmer det? Orolig eftersom jag håller på med annat där man behöver starka muskler! 🙁
En annan fråga som rör långpass. Jag har hört att man bryter ner sina muskler om man ägnar sig för mycket åt långpasslöpninng! Stämmer det? Orolig eftersom jag håller på med annat där man behöver starka muskler! 🙁