Quote from Guest on 2 April 2008, 19:54hej allihop!
jag skulle behöva lite tips på övning/stretch som hjälper mig sträcka ut på mitt löpsteg. jag hade en gång i tiden ett riktigt bra löpskolningsprogram, detta tyvärr innan den digitala tidsåldern och nu är det spårlöst försvunnet.
nån som ha
hej allihop!
jag skulle behöva lite tips på övning/stretch som hjälper mig sträcka ut på mitt löpsteg. jag hade en gång i tiden ett riktigt bra löpskolningsprogram, detta tyvärr innan den digitala tidsåldern och nu är det spårlöst försvunnet.
nån som ha
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 20:04Några tips och idéer kanske du kan hitta här:
http://www.marathon.se/news/tv.cfmKlicka på rutan med Szalkai till vänster, Szalkais löpskolning heter den.
Några tips och idéer kanske du kan hitta här:
http://www.marathon.se/news/tv.cfm
Klicka på rutan med Szalkai till vänster, Szalkais löpskolning heter den.
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 20:31HAr också funderat över det här med löpsteg och ramlade över denna artikel när jag surfade runt på marathon.se
http://www.posetech.com/training/archives/000564.html
Handlar om hälisättning och att det är det sämsta sättet att springa på. Nån som har någ
HAr också funderat över det här med löpsteg och ramlade över denna artikel när jag surfade runt på marathon.se
http://www.posetech.com/training/archives/000564.html
Handlar om hälisättning och att det är det sämsta sättet att springa på. Nån som har någ
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 08:50Jag har hållt på för fullt senaset året. ´Jag vet inte om det så svårt egentligen men det tar tid. Offtast har man en mental bild om hur man skall röra sig. Det första man måste göra är att ändra på denna. En förebild kan därför vara bra. En del lär sig l
Jag har hållt på för fullt senaset året. ´Jag vet inte om det så svårt egentligen men det tar tid. Offtast har man en mental bild om hur man skall röra sig. Det första man måste göra är att ändra på denna. En förebild kan därför vara bra. En del lär sig l
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 10:32Jag fick tips om att köra löpskolning enligt t.ex. Anders S modell på Marathon.se. Genom den bygger man upp rätt styrka i de delar som kräver mer för framfotsisättning och när styrkan kommer och kroppen får "muskelminne" från löpskolningen kommer också en
Jag fick tips om att köra löpskolning enligt t.ex. Anders S modell på Marathon.se. Genom den bygger man upp rätt styrka i de delar som kräver mer för framfotsisättning och när styrkan kommer och kroppen får "muskelminne" från löpskolningen kommer också en
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 10:36Jag har också problem med mitt löpsteg. Känns som om jag helt saknar spänst i benen. Blir närmast komiskt när jag ibland springar med någon av mina söner. De fjädrar fram lätt och backarna verkar inte märkas. 😀
Har börjat med spänstträning för vadmuskler
Jag har också problem med mitt löpsteg. Känns som om jag helt saknar spänst i benen. Blir närmast komiskt när jag ibland springar med någon av mina söner. De fjädrar fram lätt och backarna verkar inte märkas. 😀
Har börjat med spänstträning för vadmuskler
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 11:02pose boken är väldigt bra. finns bra övningar att göra i den.
dock har jag hört att den vissa saker inte är så lätta och förstå om man inte är så insatt.men jag är ju det så det är bara att fråga
pose boken är väldigt bra. finns bra övningar att göra i den.
dock har jag hört att den vissa saker inte är så lätta och förstå om man inte är så insatt.
men jag är ju det så det är bara att fråga
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 12:26Pose Tech boken är bra även om första halvan på boken är väldigt mycket blandat snack som inte är så intressant. Men där är en hel del bra övningar och vad man ska tänka på.
Även Chi Running är en annan bra bok om man vill förändra sitt löpsteg.Jag börj
Pose Tech boken är bra även om första halvan på boken är väldigt mycket blandat snack som inte är så intressant. Men där är en hel del bra övningar och vad man ska tänka på.
Även Chi Running är en annan bra bok om man vill förändra sitt löpsteg.
Jag börj
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 16:50Låter ju intressant detta! Men vad gör det på fart, uthållighet osv? Hur har era resultar förändrats av att ändra löpsteget?
Låter ju intressant detta! Men vad gör det på fart, uthållighet osv? Hur har era resultar förändrats av att ändra löpsteget?
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 22:23För mig har det inneburit att jag kan springa så långt jag orkar i tunna skor när och hur ofta jag vill utan att bli skadad efteråt ( so far..... ) Men det har tagit väldigt lång tid och inneburit en massa träning av fötter,vader, samt pose relaterad röre
För mig har det inneburit att jag kan springa så långt jag orkar i tunna skor när och hur ofta jag vill utan att bli skadad efteråt ( so far..... ) Men det har tagit väldigt lång tid och inneburit en massa träning av fötter,vader, samt pose relaterad röre